موضوعات داغ

لوئیس همیلتون: ممنوعیت پارتی مود مسابقه دادن را سخت‌تر کرده است

عکس مطلب اول

لوئیس همیلتون، راننده بریتانیایی تیم فرمول یک مرسدس، معتقد که ممنوعیت استفاده از بالاترین مود موتوری، سبقت گرفتن را سخت‌تر کرده، و به همین دلیل مسابقات شکل بدتری به خود گرفته است. وقتی صحبت از ممنوعیت پارتی مود شد همه در خصوص میزان ضرر مرسدس از این قضیه حرف می‌زدند، اما مرسدس باز هم در تعیین خط گرندپری ایتالیا به راحتی رده‌های اول و دوم را به خود اختصاص داد. ولی در مسابقه دیدیم که این ممنوعیت استفاده از مودهای مختلف موتوری باعث کمبود سبقت آن هم در پیستی مثل مونزا شد. همیلتون در این خصوص می‌گوید:

ما فقط از یک مود استفاده می‌کنیم، و این مود یکی از مودهای سریع [پاوریونیت] است که قبلا در قسمت کوتاهی از مسابقه از آن استفاده می‌کردیم، پس از این نظر موتور با دوام به نظر می‌رسید. تنها نکته منفی آن، بدتر شدن مسابقه از این نظر است که شما قبلا می‌توانستید مودهای مختلف را استفاده کنید و باید میزان کم مجاز استفاده از مودهای بالای موتوری را مدیریت می‌کردید. این حالت مدیریت حس بهتری داشت و می‌توانستید از آن برای سبقت گرفتن استفاده کنید. می‌توانم تصور کنم که سبقت‌های کمتری نسبت به قبل خواهیم دید.

همیلتون در مونزا بیش از هر مسابقه دیگری در این فصل مجبور به گرفتن سبقت شد چون در زمانی که مسابقه را در جایگاه اول ادامه می‌داد مجبور شد طبق جریمه اعلام شده برای او به پیت بیاید و 10 ثانیه در محل پیت‌استاپ بایستد و دوباره به پیست برگردد. همین مورد باعث شد تا از رده اول به رده آخر سقوط کند. وی در این باره گفت:

وقتی [از پیت‌لین] بیرون آمدم دیدم که فاصله بسیار زیادی با راننده بعدی دارم و آن طوری که دلم می‌خواست فاصله در حال کم شدن نبود. در آن زمان در دور بیست و خورده‌ای بودم و مطمئن از این که بالاخره در زمانی از مسابقه به آن‌ها می‌رسم. اما بعد از مدتی پشت سر آن‌ها گیر کردم و نمی‌توانستم سبقت بگیرم، پس قطعا حس و حال خوبی نداشتم. و همچنین باید مقدار زیادی از تایرم را حتی برای رسیدن به انتهای قطار مصرف می‌کردم. هرچه در توان داشتم را گذاشتم.

همیلتون در پایان مسابقه با تمام سبقت‌هایی که گرفته بود به مکان هفتم رسید و توانست کمی از امتیازهای از دست رفته این مسابقه را برای خود جبران کند. با این وجود او هنوز هم اختلاف 47 امتیازی با هم‌تیمی خود در صدر جدول قهرمانی سال را دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد