موضوعات داغ

پرز رنگ استون مارتین را نخواهد دید، فتل در فرمول یک می‌ماند

عکس مطلب اول

دیشب در بیانیه‌ای که از طرف سرجیو پرز نوشته شده بود و به تایید تیم فرمول یک ریسینگ پوینت رسید، معلوم شد که پرز در انتهای این فصل با ریسینگ پوینت خداحافظی خواهد کرد. ماه‌ها بود که شایعات حول ترکیب سال آینده این تیم انگلیسی زیاد شده بود و سایه نام سباستین فتل بر سر دو راننده این تیم سنگینی می‌کرد. البته خود پرز هم قبلا گفته بود که من هم اگر مالک یک تیم فرمول یک باشم، از بین دو راننده تیم، پسرم را انتخاب خواهم کرد. پرز در بیانیه خود می‌گوید:

همه چیزها در زندگی یک آغاز و یک پایان دارند، و حالا بعد از هفت سال، همکاری من در آخر فصل با تیم به پایان می‌رسد. کمی دردآور است زیرا من در زمان‌های خیلی سختی به تیم کمک کردم؛ ما با هم موانع را از سر راه برداشتیم و من بسیار مفتخرم که توانستم شغل‌های هم‌تیمی‌های خود را حفظ کنم. من خاطرات بسیار خوبی که با هم زندگی کردیم، دوستی‌ها و رضایت از اینکه همیشه تمام توانم را به کار بستم را در ذهن خودم نگه می‌دارم. من همیشه قدردان فرصتی هستم که ویجی مالیا در سال 2014 به من داد و اعتقاد او به من این اجازه را به من داد که دوران حرفه‌ای خودم در فرمول یک را با فورس ایندیا ادامه دهم. برای مسئولین فعلی، که در رأس آن‌ها لارنس استرول است، فقط آرزوی موفقیت در آینده را دارم، مخصوصا در پروژه جدید استون مارتین. من برنامه دیگری برای آینده ندارم و می‌خواهم در اینجا به مسابقه دادن ادامه دهم، اما این موضوع بستگی به این دارد که بتوانم پروژه‌ای پیدا کنم که انگیزه لازم برای به کارگیری 100% توانم را به من بدهد. می‌خواهم از تک تک شماهایی که در این 10 سال همراه من بودید تشکر کنم. از خانواده‌ام نیز تشکر می‌کنم که همیشه بدون در نظر گرفتن شرایط از من حمایت کردند. از تمام اسپانسرها که به پروژه من ایمان داشتند، از کارکنانم و در کل از خدا که فرصت زندگی در این سفر افسانه‌ای به نام فرمول یک را برایم فراهم کرد. امیدوارم به زودی اخبار خوبی برایتان داشته باشم، اما فعلا، بیایید از مسابقات آتی لذت ببریم. شما را در قلب خود نگه خواهم داشت.

پیوستن سباستین فتل به استون مارتین
بعد از انتشار این خبر، صبح امروز خبر دیگری در صدر اخبار می‌درخشید؛ سباستین فتل برای فصل 2021 به استون مارتین پیوست. البته تا حدودی با رفتن پرز و طبق شایعات این چند ماه می‌شد حدس زد که دیر یا زود پیوستن فتل به استون مارتین رسمی خواهد شد. اوتمار زفنور، مدیر تیم ریسینگ پوینت، در این خصوص می‌گوید:

همه در سیلوراستون بسیار از شنیدن این خبر به وجد آمده‌اند. سباستین یک قهرمان ثابت شده است و ذهنیت برد را به تیم تزریق می‌کند، ذهنیتی که با جاه‌طلبی ما در استون مارتین هم‌خوانی دارد. در بعدازظهر روزهای شنبه یا یکشنبه (روزهای تعیین خط و مسابقه)، سباستین یکی از بهترین‌های جهان است، نمی‌توانم به راننده بهتری برای کمک کردن به ما در این زمان فکر کنم. او نقش بسیار مهمی در بردن این تیم به سطح بعدی بازی خواهد کرد.

فتل نیز در بیانیه‌ای گفت:

بسیار خشنودم که بالاخره این خبر هیجان انگیز در مورد آینده‌ام را به شما اعلام می‌کنم. بسیار مفتخرم که اعلام کنم برای فصل 2021 راننده تیم فرمول یک استون مارتین خواهم بود. این یک ماجراجویی جدید برای من با یک کارخانه خودروسازی افسانه‌ای است. من تحت تاثیر نتایجی که آن‌ها در این فصل کسب کرده‌اند، قرار گرفته‌ام و معتقدم آینده [این تیم] حتی روشن‌تر خواهد بود. انرژی و تعهد لارنس استرول در این ورزش الهام‌بخش است و معتقدم که می‌توانیم با هم دوران خاصی را رقم بزنیم. من هنوز بسیار عاشق فرمول یک هستم و تنها انگیزه من رقابت در جلوی مسابقه است. انجام دادن این مهم با استون مارتین امتیاز بزرگی خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد