موضوعات داغ

تمرین اول فرمول یک توسکانا 2020؛ مرسدس، ردبول و فراری در رده‌های برتر

عکس مطلب اول

والتری بوتاس، راننده فنلاندی مرسدس، موفق شد تا برای پنجمین بار پیاپی در تمرین‌های اول گرندپری‌های این فصل در صدر جدول زمانی قرار بگیرد. مکس ورشتپن با اختلافی ناچیز با او در رده دوم قرار گرفت و این چارلز لکلرک از فراری بود که در حضور غیر منتظره، رده سوم را به خود اختصاص داد.

پیش از شروع این آخر هفته و رقابت در پیستی زیبا و سرعتی در تپه‌های توسکانی ایتالیا، رانندگان از شور و اشتیاق خود برای رانندگی در این پیست صحبت کرده بودند. پیستی که فشار زیادی به بدن راننده وارد می‌کند و از آن به نام نابود‌کننده گردن یاد می‌شود. مهم‌ترین اتفاق این گرندپری، رسیدن فراری به هزارمین حضور خود در فرمول یک است که با پوشش جدید خودروی خود آن را جشن گرفته‌اند. به غیر از این تغییر به نظر می‌رسد فراری کمی نسبت به مسابقات قبلی سریع‌تر هم شده و لکلرک با جای‌گیری در رده سوم تمرین اول، کمی امید به گاراژ فراری تزریق کرده است.

دیگر راننده مرسدس، لوئیس همیلتون، تنها در جایگاه چهارم قرار گرفت و پشت سر او برنده مسابقه قبلی حضور دارد. پیر گسلی همچنان دارد عملکرد خوبی از خود در تیم آلفاتائوری نشان می‌دهد. اگرچه که او حدود 0.8 ثانیه کندتر از سریع‌ترین زمان این تمرین بود. حضور لنس استرول و سرجیو پرز در انتهای جدول هم نکته آنچنان نگران‌کننده‌ای برای این تیم و طرفدارانش نیست، زیرا طبق رسم هر گرندپری، ریسینگ پوینت در تمرین اول فقط بر روی شبیه‌سازی مسابقه و تنظیمات آن تمرکز می‌کند.

نیکولاس لطیفی تنها راننده‌ای بود که در این تمرین اسپین شد. او علاوه بر این مورد، در کم کردن سرعت خود در ورودی پیت‌لین نیز اشتباه کرد و با سرعت 87.4 کیلومتر بر ساعت از آن رد شد. محدودیت سرعت در محوطه پیت‌لین 80 کیلومتر بر ساعت است و بدین ترتیب تیم ویلیامز 800 یورو جریمه خواهد شد.

نتایج کامل تمرین اول گرندپری فرمول یک توسکانا 2020

بخش اول نتایج

بخش دوم نتایج

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد