موضوعات داغ

نمایشگاه خودرو پکن با وجود همه‌ گیری کرونا برگزار خواهد شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

کمی عجیب است که با وجود کنسل شدن بیشتر نمایشگاه‌های خودرو یا به تعویق افتادن آن‌ها، چین تنها کشوری است که قصد دارد نمایشگاه خودرو خودش را با وجود بحران کرونا برگزار کند.

نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۰ قرار است از اواخر این ماه در تاریخ ۲۶ سپتامبر آغاز شود - پنج ماه پس از تاریخ برنامه ‌ریزی‌شده اصلی در ماه آوریل و همزمان با اینکه برگزارکنندگان نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس تایید کردند که این رویداد تا سال ۲۰۲۱ به تعویق افتاده است.

آمار ابتلا به کووید۱۹ در چین به شدت کاهش یافته، و اوایل ماه آگوست آخرین باری بود که بیش از ۳۰ مورد مثبت در یک روز گزارش شدند. همه افرادی که به چین سفر می‌کنند باید ۱۴ روز در قرنطینه بمانند.

به نظر می‌آید در این نمایشگاه شاهد انتشار خبرهای مهمی باشیم، از جمله نیسان که با کراس‌اوور آریا، GT-R50 ایتال‌دیزاین، و نیسان ایکس‌ تریل و نیسان قشقایی با سیستم رانندگی نیمه‌خودکار پروپایلوت در این مراسم حضور دارد.

همچنین احتمال رونمایی رسمی از Z400 هم وجود دارد.

با توجه به محدودیت‌های مسافرتی در جهان به دلیل همه‌گیری کرونا، هنوز مشخص نیست چه تعداد از خودروسازان در این مراسم به نیسان خواهند پیوست. برندهای متعددی تایید کرده‌اند که مدیران اجرایی آن‌ها در این رویداد شرکت نخواهند کرد تا هرگونه خطر ابتلا به ویروس را کاهش دهند.

هیچکدام از مدیران اجرایی تویوتا، فورد، گروه پژو سیتروئن، آئودی، بی ‌ام ‌و، مرسدس بنز، هوندا، فولکس ‌واگن، و حتی نیسان در این مراسم حضور ندارند و احتمالا بقیه خودروسازان هم این روند را ادامه دهند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد