موضوعات داغ

رونمایی پرحاشیه کلاس S جدید؛ جریمه مرسدس بنز برای نقض ثبت اختراع نوکیا و شارپ

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

مرسدس ‌بنز به تازگی مدل S کلاس جدید را عرضه کرده، و در حالی که این پرچمدار توجهات زیادی را به خودش جلب کرده است، یکی از نکات قابل توجه در این مدل، تعداد زیاد صفحه‌های نمایشی است که در کابین دیده می‌شوند.

اما یک مشکل وجود دارد - دایملر به دلیل استفاده از فناوری‌های سیار در یک پرونده ثبت اختراع در آلمان شکست خورده است. و این اولین پرونده حق اختراعی نیست که دایملر در سه هفته گذشته با آن سروکار داشته است.

نبرد دایملر با نوکیا و شارپ

برای کسانی که از این قضیه بی‌خبر هستند، دایملر در ماه آگوست گذشته در یک پرونده ثبت اختراع از نوکیا شکست خورد. در حالی که شرکت فنلاندی هنوز حکم این پرونده را اجرا نکرده است، اما شرکت والد مرسدس دوباره با خطر شکست خوردن در یک پرونده حق اختراع مشابه روبرو شده است - این بار با شارپ ژاپن.

پرونده دایملر با شارپ مشابه پرونده نوکیا است. دایملر از فناوری‌های سیار در خودروهای خود استفاده کرده، بدون اینکه از صاحبان حق ثبت اختراع آن مجوزی داشته باشد. مالکان حق ثبت اختراع زیادی (اغلب شرکت‌های فناوری) در حال مبارزه برای به دست آوردن حقوق خود هستند. فعلا، نوکیا و شارپ این غول صنعت خودرو را شکست داده‌اند.

مانند حکم پرونده نوکیا، شارپ می‌تواند فروش مدل‌های مرسدس بنز در آلمان را متوقف کند، اما دایملر درخواست تجدیدنظر در پرونده را داده است. این یعنی شارپ باید یک وثیقه ۵.۵ میلیارد یورویی در اختیار دادگاه قرار دهد، تا اگر دایملر برنده این پرونده شد، خسارت‌های وارده به این شرکت جبران شود.

وثیقه موردنیاز برای پرونده نوکیا ۷ میلیارد یورو بود. شرکت شارپ هنوز این وثیقه را پرداخت نکرده است، بنابراین ممنوعیت فروش مدل‌های مرسدس بنز در آلمان هنوز اجرایی نشده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد