موضوعات داغ

مکانیک‌های مرسدس به عینک‌های پیشرفته هولودک مجهز می‌شوند

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

از این پس، مکانیک‌های مرسدس بنز می‌توانند با استفاده از عینک‌های پیشرفته هولودک تمام مشکلات پیش آمده در خودروهای این شرکت را رفع کنند. البته قرار نیست شاهد یک تکنولوژی خیلی عجیب مثل فیلم‌های علمی تخیلی باشیم، بلکه سرویس پشتیبانی از راه دور مجازی مرسدس یک عینک واقعیت مجازی هولولنز ۲ مجهز به نرم‌افزار دستیار از راه دور دینامیک ۳۶۵ (ساخت مایکروسافت) در اختیار تکنسین‌های مرسدس قرار می‌دهد، تا برای حل مشکلات ساده خودروها نیازی به انتقال آن‌ها به نمایندگی نباشد.

عیب یابی از راه دور!

این عینک چگونه کار می‌کند؟ متخصصان چیزی که تکنسین مجهز به عینک هولولنز ۲ به آن نگاه می‌کند را می‌بینند و می‌توانند هر قسمت از تصویر که می‌خواهند را بزرگ یا کوچک کنند. در یک مثال ویدیویی، یک تکنسین با مشکل تعویض دنده از ۳ به ۲ روبرو شده، و تمام توصیه‌های عیب‌زدایی دفترچه راهنما را روی آن اجرا کرده است. مشاور از راه دور متوجه یک موقعیت خاص می‌شود که در آن یک قطعه سرجای خودش قرار ندارد که سیستم انتقال قدرت را به بدنه سوپاپ متصل می‌کند.

عینک‌های پیشرفته هولودک

او توجه تکنسین را به یک سوراخ خاص در سیستم انتقال قدرت جلب می‌کند، سپس به بخشی از بدنه سوپاپ اشاره می‌کند که لوله در آنجا قرار دارد. در نهایت، او فهرست قطعات را فراخوانی کرده و قطعه ۱۳۰ را به عنوان قطعه‌ای که باید سفارش داده و نصب شود مشخص می‌کند.

این سیستم پشتیبانی از راه دور مجازی از دو سال پیش تاکنون در مرحله آزمایشی قرار داشته و حالا در سراسر ایالات‌متحده اجرایی خواهد شد.

انتظار می‌رود با استفاده از پشتیبانی از راه دور مجازی، توان عملیاتی بخش خدمات افزایش یافته، زمان خرابی خودروها کاهش یافته، و در نتیجه رضایت مشتری افزایش پیدا کند، در حالی که دیگر نیازی نیست تکنسین‌های مرسدس و مشاوران خدمات تخصصی مسافت زیادی را برای تعمیر خودرو طی کنند. تعداد این متخصصان میدانی ممکن است طی مدتی کاهش یابد، چون این دارایی‌ها به بخش توزیع قطعات شرکت، ارزیابی کیفیت، و مرکز آموزش و عملکرد در جکسون ایالت فلوریدا منتقل می‌شوند. هزینه اجرای این سیستم ۱۰۰ هزار دلار به ازای هر نمایندگی است، که شامل هزینه کسب مجوز چهار ساله و سخت‌افزار و نرم‌افزارهای موردنیاز است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد