موضوعات داغ

۹۰ امین برد لوئیس همیلتون در یکی از دیوانه‌وار ترین مسابقات فرمول یک

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

پس از پایان مسابقه فرمول یک در پیست موجلو ایتالیا لوئیس همیلتون گفته است که این یکی از دیوانه‌وار ترین مسابقات فرمول یک تاریخ بوده است. لوئیس گفته است که بعد از مسابقه احساس می‌کرده به جای یک مسابقه در سه مسابقه شرکت کرده است.

همیلتون مسابقه را از جایگاه نخست آغاز کرد اما در همان ۲۰ثانیه ابتدای مسابقه به علت برخورد شدیدی که رخ داده بود خودرو ایمنی به مسابقه آمد و در ادامه اتفاقات متعدد داخل پیست باعث شد تا قهرمان شش دوره رقابت های جهانی فرمول یک برای کسب ۹۰امین پیروزی خود دردسرهای بسیاری را متحمل شود.

در نهایت پس از دوبار پرچم قرمز و توقف مسابقه، گرندپری دوم ایتالیا ۲ساعت ۲۵ دقیقه به طول انجامید که در نهایت منجر به پیروزی همیلتون شد و لوئیس را یک قدم دیگر به کسب هفتمین قهرمانی جهان نزدیکتر کرد.

لوئیس همیلتون در مصاحبه پس از مسابقه گفت:

این همه اتفاق در یک مسابقه واقعا گیج‌کننده بود. امروز مثل برگزاری سه مسابقه در یک روز بود، رانندگی در این پیست فوق‌العاده سخت بود، گرمای هوا و داستان مدیریت لاستیک را فراموش نکنید. نگه داشتن والتری که در تمام پایان هفته بسیار سریع بود کار خیلی سختی بود و فراموش نکنید در ابتدا مسابقه را به او باخته بودم.

این همه استارت مجدد در یک مسابقه به تمرکز بالایی نیاز دارد. در بخش اول مسابقه به خوبی لاستیک ها را مدیریت کرده بودم و واقعا نیازی به تعویض لاستیک نداشتم اما به خاطر شرایط لاستیک والتری تیم احساس خطر می‌کرد. پس از آن شرایط مسابقه به کلی به هم ریخته بود، برای استارت آخر من لاستیک سافت نو نداشتم و اصلا نمی‌دانستم این لاستیک ها تا کی دوام خواهند آورد، از طرف دیگر والتری در حال فشار آوردن به من بود و من در بعضی از مواقع مجبور به نگهداری از لاستیک بودم برای همین والتری نزدیک و نزدیکتر می‌شد. در نهایت توانستم او را در فاصله ۱ثانیه خود مدیریت کنم چون اصلا دلم نمی‌خواست DRS او فعال شود.

قطعا از این برد بسیار خوشحالم، حضور در اینجا و کسب ۹۰امین پیروزی دیوانه کننده است.

همیلتون در ادامه گفت که واقعا احساس خستگی میکند و این یکی از دشوار ترین مسابقات دوران فعالیت حرفه ایی او بوده است. همیلتون در رابطه با رقابت دورهای پایانی خود و والتری چنین گفت:

در آخرین شروع مجدد مسابقه هر اتفاقی ممکن بود رخ دهد اما خوشبختانه استارت بهتری داشتم اما تمام مدت والتری نزدیک من بود. اگر مرتکب کوچکترین اشتباهی می‌شدم والتری از من رد شده بود، از نظر جسمی و روحی امروز یکی از سخت ترین روزهای عمرم بود.

وقتی از همیلتون پرسیده شد که نظرش در رابطه با ماندن این پیست در تقویم چیست اینگونه پاسخ داد:

واقعا آنرا دوست دارم، نمیدانم چطور ممکن است که در تقویم بماند اما اینجا یک پیست باور نکردنی است و بهتر است در تقویم مسابقات باقی بماند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد