موضوعات داغ

فدراسیون جهانی اتومبیلرانی: قوانین مربوط به شروع مجددها بازبینی نخواهد شد

عکس مطلب اول

مدیر مسابقه‌ای فدراسیون جهانی اتومبیلرانی (FIA)، مایکل مسی، می‌گوید با وجود تصادف و برخورد سنگین خودروها در شروع مجدد مسابقه فرمول یک توسکانا، قوانین این بخش تحت بررسی و بازبینی قرار نخواهند گرفت.

در آخر دور ششم بود که خودروی ایمنی به پیت‌لین برگشت تا مسابقه حالت عادی خود را از سر گیرد. در آن زمان والتری بوتاس، راننده مرسدس، پیشتاز مسابقه بود و باید تصمیم می‌گرفت که چه زمانی مسابقه را آغاز کند، اما همانطور که در مستقیمی اصلی و به آرامی داشت حرکت می‌کرد، در پشت سر برخوردی سنگین میان خودروها شکل گرفت و باعث شد نیکولاس لطیفی، آنتونیو جیوویناتزی، کوین مگنوسن و کارلوس ساینز از دور مسابقه خارج شوند. در حالی که انگشتان به سمت بوتاس برای تعیین مقصر این تصادف نشانه گرفته می‌شد، داوران به 12 شرکت‌کننده اخطاری در خصوص نقش‌شان در این تصادف دادند. در این میان رانندگان یک صدا خواستار بازبینی قوانین مربوط به شروع مجدد‌های پشت خودروی ایمنی شدند. با این وجود مسی می‌گوید:

در نهایت احتمالا نکات مهمی در این قضیه نهفته است و به رانندگان به صورت شفاف توصیه‌های لازم انجام شده. در اینجا دو مورد بسیار مهم برای یادآوری به آن‌ها وجود داشت. اولین نکته مطمئن شدن از اینکه قبل از خط خودروی ایمنی در ورودی پیت‌لین از آن سبقت نگیرند و دومین نکته که در این پیست کمی عجیب می‌باشد اینکه خط کنترل سرعت در زمان خودروی ایمنی در نزدیکی خروجی پیت‌لین واقع شده است. پس اتفاق سورپرایزکننده‌ای نیست و مشابه آن را در باکو دیده‌ایم، فاصله زیاد تا خط کنترل سرعت که پیشتاز مسابقه این حق را به صورت تمام و کمال دارد که سرعت را به بقیه دیکته کند تا خودروهای پشت سر نتوانند از اسلیپ‌استریم استفاده‌ای ببرند. فکر نمی‌کنم نیازی برای بازبینی این قانون وجود داشته باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد