موضوعات داغ

آیا مرسدس از مسابقات فرمول یک کنار گذاشته خواهد شد؟

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

به نظر کارلوس ساینز، راننده تیم مکلارن، مسابقات فرمول یک بدون حضور تیم مرسدس جذابتر خواهد بود، کارلوس معتقد است این مورد را حتی مدیران تیم مرسدس نیز احساس کرده‌اند.

پیکان های نقره ایی از سال ۲۰۱۴ و همزمان با ورود به دوران هیبرید های شش سیلندر کنونی بر این ورزش سلطه پیدا کرده‌اند، پیروزی های پی در پی و قهرمانی های متعددی که هیچ تیمی توان به چالش کشیدن آنرا تا به امروز نداشته است. مرسدس ثابت کرده است که در ساخت مجموعه تولید قدرت خودرو یا همان پاور یونیت برتری بی چون و چرایی بر تمامی تولید کنندگان دارد، برتری که در فصل ۲۰۲۰ به اوج خود رسیده است.

لوئیس همیلتون در راه رسیدن به هفتمین قهرمانی جهان خود مسیر همواری را پیش روی خود دارد و این در حالی است که تیم دوم جدول یا همان تیم ردبول با تمام تلاش ها و رانندگی های فوق‌العاده مکس ورشتپن با تیم مرسدس ۱۵۲ امتیاز اختلاف دارد و تازه به میانه جدول ۱۸ مسابقه ایی فصل ۲۰۲۰ رسیده ایم.

تا امروز تنها مسابقه ایی که جذابیت فرمول یک واقعی را نشان داده است همان مسابقه هفته گذشته مونزا بوده است، مسابقه ایی که همیلتون در آن یک پنالتی ده ثانیه ایی دریافت کرد و همین مورد کافی بود تا یک سکوی تماشایی و متفاوت را شاهد باشیم.

پیر گسلی اولین پیروزی خود را در فرمول یک کسب کرد، کارلوس ساینز در جایگاه دوم قرار گرفت و لنس استرول به رده سوم سکو رسید. سکویی کاملا متفاوت از مسابقات قبل متشکل از سه راننده متفاوت، سه تیم متفاوت و سه پاور یونیت متفاوت، این همان چیزی است که فرمول یک نیاز دارد.

مسابقه دوم ایتالیا یا همان گرندپری توسکانی نیز با هرج و مرج فراوانی همراه بود اما اینبار مرسدس ها توانستند نتایج گذشته خود را تکرار کنند و رده های یک و دو را بدست بیاورند.

کارلوس ساینز در مصاحبه اخیر خودش گفته است که حتی مرسدس نیز متوجه شده نبود آنها در مسابقه جذابیت این ورزش را دوچندان خواهد کرد اما خوب این مورد شاید ممکن نباشد.

روش کار در فرمول یک امروز اینگونه است، تیمی که بیشترین هزینه را انجام دهد بهترین نتیجه را هم خواهد گرفت، بودجه‌ای که مرسدس در اختیار دارد خیلی زیاد است، من نمی‌خواهم اعتبار کار آنها را کم کنم، روشی که مرسدس در مدیریت تیم دارد واقعا عالی است و آنها از تمام پتانسیل تیم استفاده می‌کنند، در حقیقت تیم های دیگری هم هستند که مشکل مالی ندارند و هیچ محدودیتی برای هزینه کردن در سر راهشان نیست اما هرگز نزدیک نتایج مرسدس هم نشدند. همین مورد باعث شده تا رقابت برای صدر جدول عملی نباشد.

البته فکر می‌کنم می‌توانیم مسابقات را جذابتر کنیم و مطمئنم خود مرسدس هم درک کرده است که مسابقات بدون آنها جذابتر خواهد بود. صادقانه بگویم، تمام تیم های برای رده های بعد از ۱و۲ مرسدس رقابت می‌کنند و هیچ تیمی توانایی تهدید رده های آنها را ندارد.

کارلوس در سال ۲۰۲۱ برای تیم فراری مسابقه خواهد داد، تیمی که در حال حاضر نشانی از رقابتی بودن از خود نشان نداده است. اگرچه فراری توانست از هر دو خودرو خود در هزارمین مسابقه اش به امتیاز برسد اما تنزل رتبه لکلرک از رده سوم به ره هشتم پس از استارت مجدد مسابقه نشان از مشکلات عدیده این تیم دارد. سباستین نیز با اینکه در جایگاه دهم قرار گرفته بود و توانست تک امتیاز پایانی را بدست بیاورد اما پس از مسابقه گفته است که جرج راسل بیشتر از ما لیاقت این امتیاز را داشت است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد