موضوعات داغ

کریستین هورنر: مرسدس نگران فرسایش لاستیک ها است

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

کریستین هورنر معتقد است مرسدس با ترس از فرسایش شدید لاستیک به روسیه خواهد رفت، موردی که از رادیو های تیمی موجلو هم قابل درک بود.

در جریان مسابقه توسکانی به هر دو راننده مرسدس گفته شد تا برای نگهداری بهتر از لاستیک ها در داخل محدوده پیست رانندگی کنند و استفاده از کرب را به حداقل برسانند.

این اولین بار نیست که تیم مرسدس با مشکل فرسایش لاستیک روبرو شده است، در اواخر مسابقه انگلستان هر دو خودرو مرسدس به ناگهان دچار پنچری شدند اما با خوش‌شانس تمام موفق شدند پیروزی مسابقه را بدست بیاورند.

مدیر تیم ردبول، کریستین هورنر معتقد است که رادیو های تیمی مرسدس در موجلو نشان از نگرانی بالای این تیم از فرسایش لاستیک داشته است.

من انتظار پیروزی مرسدس در روسیه را دارم، اما رادیوی آنها در موجلو ثابت کرد که این تیم چقدر نگران فرسایش لاستیک است، قبلا دیدیم که خرابی ناگهانی لاستیک چه هیجانی در این ورزش ایجاد می‌کند. در مسابقه قبلی با وجود اینکه مرسدس ها پیشتازی را در اختیار داشتند اما به آنها دستور داده شد تا به لاستیک ها فشار اضافه وارد نکنند، برای همین بسیار خوب است اگر بتوانیم در سوچی با آنها رقابت کنیم و فشار را بر روی آنها نگه داریم خیلی خوب خواهد شد. در این شرایط است که می‌تواند اتفاقات جالبی رخ دهد.

از نظر قهرمانی ما در شرایط خوبی نیستیم و هر مسابقه برای ما حکم آخرین شانس را دارد، چیزی برای از دست دادن نداریم. مصمم هستیم که خود را به شرایطی برسانیم که بتوانیم برای قهرمانی رقابت کنیم و در نهایت این اتفاق رخ خواهد داد.

اکنون شرایط به نفع مرسدس است و دوران یکه تازی آنها است. اما همه اشتباه می‌کنند، ما باید سخت کار کنیم، هوشمندانه کار کنیم و افراد مناسب را در اختیار داشته باشیم. معتقدم تمام این شرایط در تیم ردبول وجود دارد.

مکس ورشتپن، پیست موجلو
در مسابقه گذشته ردبول نتوانست با مرسدس به رقابت بپردازد، در همان ابتدای مسابقه خودرو مکس ورشتپن با مشکل موتور مواجه شده بود و در ادامه به علت برخورد پیش آمده با گسلی و گروژان از ادامه رقابت بازماند. در پی این اتفاق مکس عصبانیت خود را از وضع پیش آمده در رادیو تیمی اعلام کرد و به نظر هورنر این یک نکته مثبت است.

خود را جای مکس بگذارید، پس از یک استارت عالی و درحالی‌که برای سبقت از لوئیس اقدام کرده بود به ناگهان دچار افت توان موتور شده و پس از آن نیز خودرو اش دچار برخورد شده و در سنگریزه های کنار پیست گیر کرد، طبیعی است که تمام عصبانیت خود را در رادیو خالی کند.

ما واقعا امیدوار بودیم در این مسابقه رقابت نزدیکی با مرسدس ها داشته باشیم، مکس استارت خیلی خوبی داشت و تمام تلاشش را برای سبقت از لوئیس به کار بسته بود. به هر حال بازی ادامه خواهد داشت و ما قویتر باز خواهیم گشت.

مکس در دو مسابقه پشت سر هم از ادامه مسابقه باز مانده است و این برای او یک شکست بزرگ است، مکس تشنه پیروزی است و همین مورد او باعث شده تا صندلی ردبول را داشته باشد، همه ما می‌خواهیم تا برای پیروزی به پیست برویم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد