موضوعات داغ

کیا از تدوین برنامه هفت‌ساله تولید خودروهای الکتریکی خبر داد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

هو سانگ سونگ، مدیرعامل شرکت کیا موتورز، طی مراسمی در کارخانه این شرکت در کره، برنامه شش سال آینده این شرکت برای تولید خودروهای الکتریکی را اعلام کرد. کیا هم‌اکنون سه خودرو الکتریکی نیرو، اپتیما و سول و دو مدل پلاگین هیبریدی نیرو و اپتیما را ارائه می‌دهد، اما حالا قول تولید هفت مدل باتری الکتریکی را تا پایان سال ۲۰۲۷ داده‌ که اولین آن‌ها در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد.

اگرچه سونگ در این رویداد درباره این مدل الکتریکی خاص صحبت نکرده، اما جزئیاتی درباره این مدل در بهار گذشته لو رفته بودند. انتظار می‌رود که این پروژه با نام رمزی CV یک کراس‌اوور الکتریکی باشد و احتمالا با کانسپت ایمجین که کیا در سال ۲۰۱۹ در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی کرد، شباهت‌هایی داشته باشد. این خودرو تولیدی روی پلتفرم مشترکی با ریماک ساخته می‌شود و احتمالا با هربار شارژ بتواند مسافت ۴۸۰ کیلومتری را طی کند و زمان لازم برای شارژ سریع آن ۲۰ دقیقه است.

بنزینی و الکتریکی در کنار یکدیگر

اگر قرار باشد این شرکت به هدف خودش برای عرضه ۱۱ خودرو الکتریکی تا سال ۲۰۲۵ دست پیدا کند، احتمالا همچنان به تولید خودروهای الکتریکی براساس مدل‌های بنزینی ادامه می‌دهد. البته قرار نیست تمام این مدل‌ها در آمریکا هم عرضه شوند. کیا گفته روی ساخت طیف وسیعی از خودروهای الکتریکی چندمنظوره تمرکز می‌کند، که احتمالا برخی از آن‌ها خودروهای شهری باشند.

کیا

علاوه بر افزایش تعداد خودروهای الکتریکی در خط تولید این شرکت، کیا همچنین قصد دارد تا سال ۲۰۲۹ حدود ۲۵ درصد از فروش جهانی این بازار را در اختیار داشته باشد. این شرکت تاکنون ۱۰۰ هزار خودرو الکتریکی فروخته و انتظار دارد تقاضای مشتریان برای خودروهای الکتریکی در دهه آینده افزایش یابد. مدل‌های الکتریکی هنوز درصد خیلی کمی از کل فروش خودروها در آمریکا را تشکیل می‌دهند و کیا نمی‌گوید چه تعداد از مدل‌های نیرو، اپتیما و سول که فروخته است الکتریکی بوده‌اند. اما تسلا ثابت کرده‌ که تقاضا برای انواع خاصی از خودروهای الکتریکی وجود دارد و فشار‌های نظارتی جهانی در چین و اروپا نیز ممکن است مشتریان را به خرید این مدل‌ها ترغیب کند.

برای این که چنین تغییری برای مشتریان آسان‌تر شود، شرکت کیا قول داده تا خدمت‌رسانی و زیرساخت‌های شارژ الکتریکی را در نمایندگی‌های خودش در کره و سپس در سراسر جهان بهبود ببخشد. این شرکت از مشارکت خودش با شرکت زیرساخت شارژ اروپایی آیونیتی خبر داده و در حال جستجوی شرکای زیرساختی در ایالات‌متحده و چین است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد