موضوعات داغ

با مزایا و معایب نیسان رونیز آشنا شوید

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

نیسان رونیز یکی از محصولاتی بود که در نتیجه همکاری موفق نیسان و پارس خودرو به بازار ایران عرضه شد. این خودرو در کنار نیسان ماکسیما، نیسان مورانو و نیسان قشقایی سبد محصولات خودروهای نیسان را در ایران تشکیل می‌داد و موفق شد تا خود را به عنوان جانشین موفق نیسان پاترول در بین مشتریان ایرانی اثبات کند.

تولید نیسان رونیز در پارس خودرو از سال 1382 آغاز شد و تا سال 1389 ادامه یافت. در این سال‌ها نیسان رونیز به رقابت با خودروهایی همچون سوزوکی گرند ویتارا و هیوندای توسان وارداتی پرداخت و به آرامی از دید مشتریان بازار خودرو خارج شد.

با افزایش تب آفرودسواری در کشورمان و تشکیل تیم‌های آفرودی در گوشه و کنار ایران، مجددا تمایل به خرید نیسان رونیز به عنوان خودرویی با توانایی آفرودی بالا روندی صعودی پیدا کرد و این خودرو وارد دوره جدیدی از حیات خود شد. در این دوره نیسان رونیز از خودرویی به حاشیه رانده شده تبدیل به محصولی شد که محبوب مشتریان بود.

همچنین بخوانید: تست و بررسی نیسان رونیز؛ پیرمرد جان سخت ژاپنی

این روزها نیسان رونیز با وجود عمر بالا، دارای تقاضای زیادی از سمت مشتریان است و افراد زیادی تمایل به خرید نیسان رونیز دارند. نیسان رونیز خودرویی متعلق به دو دهه پیش است و در مقایسه با خودروهای روز بازار نسبتا ساده تلقی می‌شود، از این رو مالک می‌تواند هر تغییری را با هر سطحی از بودجه برای نیسان رونیز اعمال کند. این مساله به افزایش محبوبیت نیسان رونیز در سال‌های اخیر کمک شایانی کرده است.

نیسان رونیز

در ادامه مطلب نگاهی به مزایا و معایب نیسان رونیز خواهیم داشت. این خودرو هم‌اکنون علاوه بر سوزوکی گرند ویتارا و هیوندای توسان هم‌دوره خود، با خودروهایی همچون لندمارک X7 و جیلی امگرند X7 رقابت می‌کند. با توجه به افزایش شدید قیمت‌ها در بازار خودرو، مشتریان اکنون فرصت بیشتری را به تامل و تفکر پیش از خرید سپری می‌کنند و سعی دارند تا آشنایی کاملی با خودروها داشته باشند. با ما همراه باشید تا مزایا و معایب نیسان رونیز را در خودروبانک مورد بررسی قرار دهیم.

مزیت اول، توانایی آفرود

این روزها در بازار کمتر خودرویی را می‌توان یافت که ترکیب ظاهر و امکانات قابل قبول و قدرت آفرود را در کنار یکدیگر ارائه دهد و قیمت آن نیز بیش از حد گران نباشد. اکثر خودروهای موجود در بازار ایران که توانایی آفرود دارند، یا بیش از حد قدیمی هستند یا آن‌که وارداتی بوده و قیمت بالایی دارند. نیسان رونیز در این بین موفق شده تا حد متوسطی از موارد مختلف را ارائه دهد و خرید آن برای مشتری منطقی به نظر برسد. این مورد یکی از مزایا نیسان رونیز محسوب می‌شود.

مزیت دوم، پیشرانه مشترک با نیسان پیکاپ

پیشرانه مورد استفاده در نیسان پیکاپ، نیسان رونیز و بخشی از آخرین سری تولیدات نیسان پاترول مشترک است و با کد KA24DE شناخته می‌شود. این پیشرانه 2.4 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی قادر است تا حداکثر 150 اسب‌بخار قدرت و 208 نیوتن‌متر گشتاور ارائه دهد که ارقام حیرت انگیزی به نظر نمی‌رسند اما دسترسی ساده به لوازم و قطعات یدکی در کنار آشنایی تعمیرکاران به این پیشرانه، نیسان رونیز را به یکی از کم‌دردسرترین شاسی‌بلندهای آفرودی کارکرده در کشورمان تبدیل می‌کند. این پیشرانه دومین مورد از مزایا نیسان رونیز به شمار می‌رود.

عیب اول، مصرف سوخت بالا

در دومین مورد از مزایا نیسان رونیز به پیشرانه این خودرو اشاره کردیم و فراوانی قطعات یدکی را یکی از برتری‌های نیسان رونیز برشمردیم. با این وجود این پیشرانه بی‌عیب نیست و به دلیل استفاده از فناوری قدیمی ساخت، مصرف سوخت فوق‌العاده بالایی دارد که این مورد یکی از معایب نیسان رونیز محسوب می‌شود.

نیسان رونیز

مصرف ترکیبی نیسان رونیز حدود 13 لیتر در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی است. البته این عدد به طور رسمی اعلام شده و در صورتی که قطعات موتور استهلاک شدید پیدا کنند یا بیش از حد به پیشرانه فشار وارد کنید، ثبت رکورد مصرف سوخت 15 لیتر در صد کیلومتر به آسانی امکان پذیر خواهد بود.

عیب دوم، ضعف امکانات ایمنی

نیسان رونیز در طی دهه هشتاد خورشیدی توسط پارس خودرو به تولید می‌رسید و در بازار جهانی نیز در دهه اول قرن بیست و یکم با نام نیسان پالادین در بازار چین و نیسان اکسترا در بازار آمریکای شمالی عرضه می‌شد. با این حال پارس خودرو نسخه‌های مونتاژی را با امکانات ایمنی اندکی به بازار فرستاد و تجهیزاتی همچون سیستم ترمز ضد قفل و کیسه هوا را از روی این خودروها حذف کرد. با توجه به لزوم نصب امکاناتی همچون سیستم کنترل پایداری در خودروهای امروزی، این مورد نیز یکی دیگر از معایب نیسان رونیز به شمار می‌رود.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/7/4
پارس خودرو لعنتی تمام آپشن های این ماشین رو حذف کرد حتی به کیسه هوا و ضدقفل ترمز هم رحم نکرد اصلا داشبورد هم با نمونه ژاپنی فرق داره
1399/7/4
با تشکر از مطلب خوبتون.
لطفا قسمتی برای نظر سنجی (گزینه ای )برای مطالبتان بگزارید
مثلا ( این مطلب را پسندیدم) یا مثلا نپسندیدم
یا مثلا امتیاز بندی یک تا ده یا ضعیف تا عالی. که
معمولا افراد بعد از خواندن مطلب، وقتی برای نظر دادن ندارند و همانا آمارگیری و دموکراسی موجب پیشرفت خواهد شد.