موضوعات داغ

وین‌ فست خودروهایی الکتریکی برای بازار آمریکا می‌سازد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

دو سال پیش، ویتنام با معرفی اولین شرکت خودروسازی خودش به نام وین ‌فست دنیا را تحت‌تاثیر قرار داد. این معرفی با عرضه دو مدل طراحی‌شده توسط پنین ‌فارینا یعنی سدان LUX A2.0 و شاسی بلند LUX SA2.0 همراه شد.

در سال جاری، وین ‌فست به طور رسمی نسخه پرزیدنت شاسی بلند خودش را عرضه کرده که فقط ۵۰۰ نسخه از آن با موتور V8 ساخته خواهد شد. اما مهم‌تر اینکه، وین فست طی یک بیانیه رسمی اعلام کرده قصد دارد تا سال ۲۰۲۱ با عرضه یک خودروی الکتریکی که فعلا در دست توسعه است وارد بازار آمریکا شود.

فام نیات وونگ مالک وین‌گروپ گفته وین‌فست قصد دارد یک برند ویتنامی بسازد که به شهرت جهانی دست پیدا خواهد کرد. او در این باره گفته است:

بزرگ‌ترین چالش ما این است که محصولات ویتنامی یک برند بین‌المللی ندارند. برای بسیاری از دوستان بین‌المللی، ویتنام هنوز کشوری فقیر و عقب ‌افتاده است. ما باید راهی برای بازاریابی پیدا کنیم و ثابت کنیم که محصولات ما نمایانگر یک ویتنام پویا و در حال توسعه هستند که به بالاترین استانداردهای جهان دست یافته ‌است.

وین فست

این در راستای گزارش دیگری مبنی بر این است که وین‌ فست می‌خواهد وارد بازار ایالات ‌متحده شود، که باعث شده وونگ ۲ میلیارد دلار از ثروت شخصی خودش را روی این شرکت سرمایه‌گذاری کند. با وجود موانع متعدد، بازار ویتنام از نظر سودآوری برای این شرکت بسیار کوچک است، بنابراین گام برداشتن شرکت به سمت بازاری سودآور کاملا منطقی است.

از دیدگاه وسیع‌تر، امیدواریم خودروی الکتریکی وین ‌فست به اندازه شاسی بلند پرزیدنت کنونی جذاب باشد. هر چه گزینه‌های بیشتری در بازار وجود داشته باشند، مشتریان شرایط بهتری دارند.

شاسی بلند پرزیدنت از طراحی جذاب پنین ‌فارینا و کابین بسیار لوکسی با امکانات زیاد بهره می‌برد. این مدل قیمتی معادل ۱۶۴ هزار دلار دارد، و از موتور ۶.۲ لیتری V8 با توان ۴۲۰ اسب‌بخار و گشتاور ۶۲۴ نیوتن متر بهره می‌برد. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر پرزیدنت ۶.۸ ثانیه و سرعت نهایی آن ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد