موضوعات داغ

پورشه 911 GT جدید در ماه ژانویه رونمایی خواهد شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

قبل از مراسم سوپربول امسال، پورشه یک تبلیغ بزرگ از چندین پورشه ۹۱۱ براساس ۹۹۲ که قبلا معرفی شده بود منتشر کرد، در حالی که همچنین یک مدل مرموز جدید را نشان می‌داد. باور بر این بود که این GT3 جدید است و حدود هشت ماه بعد، هنوز نسخه مخصوص مسابقه ساخته شده در شهر تسوفنهاوزن رونمایی نشده است. از آن زمان تاکنون انواع مختلفی از ۹۱۱ را دیده‌ایم، اما هنوز خبری از GT3 نیست.

عجیب است که حالا تیزر جدیدی برای این ۹۱۱ منتشر شده است. این مدل که در لیست موزه پیترسون ذکر شده، قالب ساخت نسخه جدید GT است که در اواخر ژانویه سال ۲۰۲۱ رونمایی خواهد شد. وقتی می‌گوییم قالب ساخت، یعنی این نام فقط به قالب ساخت خودرو اشاره دارد، نه یک خودرو واقعی، آپشن‌ها و مالیات.

تاکنون ۲۰ پیشنهاد برای این مدل ارائه شده، و بالاترین آن‌ها ۵۳۹۰ دلار است. این برنامه در عرض دو روز به پایان رسیده و تمام درآمد حاصل از آن در اختیار برنامه‌های آموزشی سالیانه، اقدامات بازسازی، و ابتکارات استراتژیک موزه پیترسون قرار خواهد گرفت. این یک قالب ساخت غیرقابل انتقال است که محصول سال‌ها آزمایش و تلاش مهندسان پورشه در وایسساخ برای آوردن این خودرو از پیست به خیابان‌ها است.

عضو جدیدی در خط تولید در حال رشد پورشه ۹۱۱

به نظر ما این یک GT3 استاندارد یا همان پورشه GT3 RS نیست چون باله عقبی ندارد. با توجه به این نکته، ممکن است این GT3 تورینگ با یک لبه اسپویلر ظریف باشد، مگر اینکه پورشه دوباره عضو جدیدی به خط تولید در حال رشد پورشه ۹۱۱ اضافه کرده باشد.

این قطعا یک پورشه ۹۱۱ تمام الکتریکی نیست چون دریچه‌های هوای کناری توربومانند نشان می‌دهد که هنوز هم یک موتور احتراقی پشت صندلی‌ها قرار دارد. همچنین به نظر می‌رسد این مدل دارای اسپویلر دم‌اردکی که روی نمونه اولیه دیده بودیم نباشد. با توجه به اینکه در این گزارش گفته شده این یک نسخه GT است، زیر این پوشش یک خودرو سبک قرار دارد که برای رقابت در مسابقات طراحی شده است.

امیدواریم طی روزهای آینده، پورشه تیزر بهتری از این مدل منتشر کند تا معمای این خودروی مرموز را حل کنیم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد