موضوعات داغ

دنیل ریکاردو: جریمه زمانی زیر من آتش روشن کرد

عکس مطلب اول

دنیل ریکاردو، راننده تیم فرمول یک رنو، می‌گوید که جریمه زمانی که در مسابقه به او دادند باعث شد بیشتر تلاش کند تا زمان از دست رفته را برگرداند. ریکاردو در زمان عبور از هم‌تیمی خود تایر خودرو را قفل کرد تا به ایپکس پیچ 2 نرسد، اما در این زمان به جای عبور از مسیر تعیین شده، از روی کرب‌های سوسیسی رد شده و به سرعت به پیست بازگشت و به همین دلیل داوران 5 ثانیه جریمه زمانی به او دادند. هنگامی که کارل لوس، مهندس مسابقه‌ای او، به وی گفت که این جریمه را دریافت کرده است ریکاردو گفت که اشتباه از خودش بوده و قول داد که این 5 ثانیه را جبران کند. این راننده استرالیایی در نهایت موفق به کسب رتبه پنجم در مسابقه شد و توانست فاصله خود را با راننده بعدی که چارلز لکلرک بود، در محدوده بیش از 5 ثانیه نگه دارد. وی در این خصوص گفت:

به اعتقاد من نتیجه خوبی بود. اما قطعا در این راه دست‌اندازهایی وجود داشت. من با از دست دادن ایپکس پیچ دو 5 ثانیه جریمه زمانی برای خودم خریدم و سپس باید آن را جبران می‌کردم. ولی در نهایت آن را انجام دادیم. فکر می‌کنم امروز پنجمین راننده خوب مسابقه بودیم و آن را بدست آوردیم. کمی بیشتر برای آن تلاش کردم اما اشکالی ندارد.

استارت خیلی خوبی داشتم و خودرو در چند استارت اخیر مثل راکت عمل کرده است. نکات بسیار خوبی دارد. در زمان‌هایی کمی نقص داشتم که به نظرم آن‌ها را برطرف کرده‌ام.

وقتی از ریکاردو در مورد رادیو مهندسش و لحن خوبی که برای جواب دادن به آن در زمان اعلام جریمه زمانی انتخاب کرد، سوال شد، اینگونه پاسخ داد:

مسئولیت کامل آن را به عهده گرفتم. من تایر را قفل کردم و به ایپکس نرسیدم و در آن زمان پیش خودم فکر می‌کردم که برای این موضوع جریمه خواهم شد. پس وقتی کارل به من گفت فکر می‌کنم که از قبل آن را پذیرفته بودم. و اینگونه فکر می‌کردم که تنها راه حذف این پنالتی، سریع‌تر رانندگی کردن است تا با لکلرک فاصله ایجاد کنم. پس در واقع درک خوبی از قضیه داشتم، کمی من را روی آتش قرار داد و با آن کنار آمدم. به نظرم خوب بود. حدس می‌زنم از اینکه اجازه ندادم روی من اثر منفی بگذارد احساس غرور کردم و فکر می‌کنم بعد از آن مسابقه خیلی خوبی داشتیم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد