موضوعات داغ

توضیح مرسدس در ارتباط با پیت استاپ زودهنگام همیلتون

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

مرسدس توضیح داده است که چرا زودتر از آنچه که مدنظر لوئیس همیلتون بوده است اقدام به تعویض لاستیک های خودرو او کرده‌اند.

قهرمان شش دوره رقابت های فرمول یک در استارت مسابقه روسیه از لاستیک سافت استفاده می کرد و رادیو تیمی اعلام کرده بود که از لاستیک ها بسیار راضی است و به دنبال ایجاد فاصله با هم تیمی خود، والتری بوتاس است.

با این حال تمام نقشه های همیلتون نقش بر آب شد. داوران به لوئیس دو جریمه ۵ ثانیه ای برای تمرین استارت در مکانی غیر از مکان مشخص شده دادند. جریمه‌ای که لوئیس در دور ۱۶ام و هنگام تعویض لاستیک ها مجبور به پرداخت آن بود. پس از این ماجرا راننده بریتانیایی تیم مرسدس در رده ۱۱ به پیست مسابقه بازگشت.

اندرو شوولین، مدیر مهندسی پیست تیم فرمول یک مرسدس در این باره گفته است که مرسدس نگران از بین رفتن ناگهانی دوام لاستیک های سافت لوئیس بوده است.

لاستیک عقب سمت چپ خودرو لوئیس در مرز دوام خود قرار داشت و در نهایت میتوانست یک یا دو دور دیگر دوام بیاورد. آنچه در روسیه مشاهده کردیم این است که در واقع رانندگان تا آخرین لحظه عمر مفید لاستیک چسبندگی را از دست نداده‌اند به همین خاطر درک درستی از عمر لاستیک نخواهند داشت. پس از این مرحله به ناگهان لاستیک نابود میشود و دیگر کار از کار گذشته است. زمانیکه شما یک جریمه ۱۰ ثانیه ای دارید قطعا پشت سر خودرو های پیشتاز به پیست بر خواهید گشت و به دیگران شانس آندرکات کردن خود را داده اید. این اصلی ترین دلیلی بود که همیلتون را در آن زمان به پیت آوردیم.

کافی بود او یک یا دو دور دیگر داخل پیست مانده بود آن وقت تمام خودروهای پشت سر به او نزدیک شده بودند و در زمان بازگشت به پیست مجبور به سبقت های بسیار بیشتری بود.

خودرو لوئیس همیلتون
شوولین در ادامه افزود که انتظار نداشته است در پیست سوچی برتری شاخصی نسبت به ردبول داشته باشد. وی گفت:

به نظر می رسد خودرو ما در اکثر پیست ها عملکرد بالایی دارد و میدانم که ردبول معتقد است پیست سوچی از آن دسته پیست هایی است که برای خودرو ما مناسب تر است. اما به نظر من در این پیست خودروی آنها به عملکرد مطلوب نرسیده بود و دلیل سرعت بالای خودرو مرسدس را در این پیست هنوز کشف نکرده ایم. سرعت ما هم در مسابقه هم در روز تعیین خط بسیار عالی بود.

لاستیک های سافت با ترکیب C5 بهترین انتخاب برای شروع مسابقه در این پیست نیست همانطور که جایگاه اول خط استارت بهترین جایگاه نیست. من فکر میکنم والتری از تجربه خود در این پیست استفاده کرد و با ترکیب لاستیک بهتر در جایگاهی بهتر مسابقه را شروع کرد و لایق برد بود. جایگاه سوم خط استارت سوچی یک جایگاه کاملا رقابتی است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد