موضوعات داغ

خودروسازی برای حاکمیت ضرر دارد اما برای مسئولین و خانواده‌هایشان پرسود است!

عکس مطلب اول

مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، در برنامه "به روز" شبکه پنج دیروز یکشنبه 12 مهرماه، انتقادات شدیدی نسبت به وضعیت صنعت خودرو کشور کرد و از تاثیرات توقف واردات خودرو بر قیمت خودروهای داخلی انتقاد کرد.

مهدی دادفر در این برنامه اشاره کرد که خودروسازی برای حاکمیت ضرر دارد اما بسیاری از مسئولینی که در این صنعت و در شرکت های بسیار تابعه این صنعت حضور دارند، فرصت بسیاری برای سوءاستفاده دارند و برای همین هیچ کدام از دولت ها علاقه ای به ترک خودروسازی ندارند و از آن به عنوان یک بازار سودده برای خود استفاده می کنند.

اگر قصد دارین خودرو گران تر نشود، واردات را آزاد کنید

مهدی دادفر در ادامه گفت که توقف واردات خودرو هیچ ارتباطی به تحریم ها ندارد و از قبل شروع مجدد تحریم ها، واردات با مشکلاتی مواجه شد و عدم حضور خودروهای وارداتی در کشور، باعث نبود سقف قیمتی شد و حال در شرایطی هستیم که خودروهای داخلی با هر قیمتی که می توانند در بازار بفروش می روند. در صورتیکه در زمان باز بودن واردات خودرو به دلیل وجود خودروهای وارداتی با سقف قیمتی ارزی، امکان چنین جولانی در بازار آزاد خودرو نبود.

دولت حاضر به واردات خودرو بدون انتقال ارز نیست

مهدی دادفر ادامه داد که بسیاری از ایرانی های مقیم خارج از کشور سرمایه های زیادی دارند که حاضر هستند در زمینه واردات خودرو فعالیت کنند و پول خود را به صورت خودرو به کشور وارد کنند اما دولت هیچگاه با این نوع واردات نیز موافقت نکرده است.

در فیلم زیر می توانید ویدیو کامل این مصاحبه را مشاهده کنید.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/7/14
واقعا چه وضعیه...