موضوعات داغ

جدیدترین کامیون وسترن استار دنیا رونمایی شد؛ تکنولوژی مدرن با طراحی متفاوت آمریکایی

عکس نویسنده
علیرضا روستا
نویسنده
عکس مطلب اول

هر چند همه دنیا به سمت کامیون‌هایی سبز با طراحی مفهومی میروند، اما آمریکاییها خیلی محکم اعتقاد دارند که کامیون‌هایی بسازند که صدای سوپرش دیونه‌ات کند، یا در هنگام فشردن پدال گاز، جاده را دود پر کند و طراحی آن نظر همه را به سوی خود جلب کند. وسترن استار X49 مدل 2021 دقیقاً با چنین طرز تفکری اخیراً در آمریکا رونمایی شده است.

کامیون وسترن استار

کامیون وسترن استار 2021 یعنی کامیونی که لذت رانندگی و ابهت یک کامیون آمریکایی را با پیشرفته‌ترین آپشن‌ها و امکانات در اختیار شما قرار داده است. بدنه این سری از کامیون‌ها از فولاد جدید بدون استفاده از پرچ یا پیچ ساخته شده که باعث افزایش طول عمر و کاهش مدت زمان فرسودگی این کابین‌ها میشود.

کابین لوکس

و در طراحی داخلی از سه مدل چرم به رنگ های وینیل، مُردورا، لارِدو لدِر و چوب مخصوص استفاده شده است. این نکته در نوبه خود بسیار جالب است که همه دنیا از جدید ترین فایبرها استفاده میکنند، اما وسترن استار چوب و چرم را به بهترین شکل بکار می‌گیرد.

کابین کامیون وسترن استار

برخلاف خیلی از کمپانی‌های آمریکایی، وسترن استار از تمامی آپشن‌ها و امکانات اعم از مدار خط خوان تا ترمز اضطراری یا کروز کنترل تطبیقی، یا مدار نقطه کور و ... در نسخه‌های فول این سری از کامیون‌ها استفاده کرده است.

این ویژگی برند وسترن استار برمی‌گردد به سبک تولیدات کمپانی مادر این برند که کمپانی دایملر است زیرا که برندهای آمریکایی حتی در تولیدات نسل‌های جدید خیلی علاقه‌ای به قرار دادن آپشن‌های خاص و روز دنیا ندارند.

مشخصات فنی

از لحاظ نیروی فنی، در این سری کامیون‌ها دو مدل موتور دیترویت یا کامینز قابل انتخاب و خریداری است. سه مدل موتور دیترویت بر روی این نسل از وسترن استارها قابل سفارش است که شامل موتورهای 13 لیتری با توان 305 یا 505 اسب بخاری، موتور 15 لیتری با توان 400 یا 505 اسب بخاری و موتور 16 لیتری با توان 500و 600 اسب بخاری است.

وسترن استار

موتورهای دیترویت نصب شده بر روی این سری از وسترن استارها یک ویژگی خاص دارند، اینکه سیستم ناوبری و امداد شبانه‌روزی روی آنها بکار گرفته شده، بصورتیکه مثلا اگه قطعه‌ای مشکلی پیدا کند، سیستم به صورت خودکار به راننده اطلاع می‌دهد و نزدیک‌ترین یدکی یا انبار که آن قطعه را داشته باشد، به راننده نشان داده می‌شود تا بتواند در سریع‌ترین وقت ممکن قطعه معیوب را تعویض کند.

موتور دیگری که بر روی این سری از کامیون‌ها قابل انتخاب و خریداری است، موتور کامینز 15 لیتری با توان‌های 400 و 605 اس بخاری است که سیستم ناوبری دیترویت را ندارد. این نسل از وسترن استارها مانند سایر برندهای دیگر آمریکایی با توجه به نیاز ایالت‌های مختلف آمریکا در انواع محوربندی و براساس محیط استفاده در انواع کابین تولید میشوند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد