موضوعات داغ

اعلام تعهد مرسدس نسبت به فرمول یک و برند AMG

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

با انتشار اخبار جدید از گاراژ مرسدس به نظر می رسد که نه تنها تیم مرسدس قصدی برای ترک رقابت های فرمول یک ندارد بلکه قرار است در آینده تمرکز بیشتری بر روی برند AMG نیز وجود داشته باشد.

مهم بودن این خبر به خاطر شایعات فراوانی است که پیرامون تیم قهرمان آلمانی شکل گرفته است. در چند وقت اخیر گزارشات زیادی مبنی بر فروش تیم مرسدس به گوش می رسید هرچند که هر بار از جانب مدیر تیم مرسدس، توتو ولف و اولا کالنیوس، مدیر عامل دایملر تکذیب می شدند.

نام کامل تیم مرسدس در رقابت های فرمول یک Mercedes AMG Petronas F1 است اما دایملر اعلام کرده است که به دنبال توجه بیشتر به برند AMG و ایجاد رابطه درست تری بین موفقیت های این تیم و زحمات برند AMG است.

این اعلامیه در روز سه شنبه به عنوان بخشی از به روزرسانی استراتژی مرسدس اعلام شده است. در ادامه مرسدس اعلام کرده است که قصد دارد تاکید بیشتری بر روی برنده های فرعی خود مثل AMG, Maybach, G و EQ داشته باشد.

اگرچه کمپانی دایملر در برنامه دراز مدت خود قصد دارد تا به سمت برقی شدن کامل محصولات اش پیش برود اما آنها اعلام کرده اند که فناوری هیبرید استفاده شده در خودرو های فرمول یک هم سو با برنامه آنها خواهد ماند.

در ادامه کالنیوس ار پروژه خودرو فوق پیشرفته Project One نام برد. خودرویی که به پیشرانه اصلاح شده فرمول یک مجهز است و مثال کاملی از انتقال فناوری موتور اسپرت AMG به محصولات برند مرسدس است. کالینوس در ادامه افزود:

فرمول یک به عنوان اوج ورزش اتومبیلرانی از بالاترین تکنولوژی و عملکرد بهره می برد، فناوری هیبرید به کار رفته در این خودرها پیشرفته ترین فناوری موجود در صنعت خودرو است و ما این فناوری را برای استفاده در محصولات دیگر خود توسعه دادیم و در محصولات AMG خود استفاده خواهیم کرد.

با خودرو Project One ما فناوری موتور های فرمول یک را به خیابان آوردیم و به دنبال پیشرفت برند AMG در فرمول خواهیم بود.

این خبر کمتر از یک هفته پس از اعلام خروج هوندا از فرمول یک در پایان فصل ۲۰۲۱ اعلام شده است. با وجود اینکه هوندا اعلام کرده است برای توجه بیشتر در بخش خودروهای الکتریکی و تمرکز بر روی خودروهای پاک از فرمول یک خارج شده است اما دایملر معتقد است ماندن در فرمول یک هنوز هم برای آنها ارزش افزوده خواهد داشت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد