موضوعات داغ

تصاویر یواز پاتریوت در ایران منتشر شد، یک بام و دو هوای سروش دیزل

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

داستان حضور خودروهای یواز در ایران بیش از حد طولانی شده است. چند سال پیش بود که شرکت توان خودرو جی تصمیم به عرضه محصولات یواز گرفت و در نمایشگاه‌های داخلی خودرو این محصولات از جمله یواز پاتریوت را به نمایش گذاشت.

اما با گذشت مدتی داستان حضور خودروهای یواز در ایران به فراموشی سپرده شد و گویا توان خودرو جی نیز از عرضه این محصولات منصرف شد. حال و پس از گذشت چندسال، شرکت سروش دیزل تصمیم به عرضه محصولات یواز از جمله یواز پاتریوت به بازار ایران گرفته است.

نگاهی کلی به سروش دیزل

اگر با فعالیت‌های شرکت سروش دیزل آشنایی ندارید، باید به شما بگوییم که این شرکت خود را نماینده رسمی هیوندای در ایران معرفی می‌کند. در وب‌سایت سروش دیزل تصویر ون هیوندای H350 دیده می‌شود که این شرکت وظیفه عرضه این ون به بازار ایران را برعهده دارد. نمونه‌های موجود از ون هیوندای H350‌ در ایران وارداتی هستند و در طی سال‌های 2017 و 2018 وارد کشورمان شده‌اند.

یواز پاتریوت

بخش دیگری از وب‌سایت سروش دیزل به محصولات یواز شامل یواز پیکاپ، یواز پروفی و یواز پاتریوت اختصاص دارد. در تصاویری که بدست خودروبانک رسیده است، نشان تجاری سروش دیزل بر روی درب سمت راست خودرو دیده می‌شود و گویا این شرکت می‌خواهد به مصرف‌کنندگان ایرانی این نکته را القا کند که این خودروها مونتاژ داخل هستند.

داستان دور و دراز پاتریوت در ایران

پیش از آن‌که سروش دیزل یواز پاتریوت را به بازار ایران عرضه کند، بسیاری از ایرانیان تصاویر این خودرو را در غرفه توان خودرو جی دیده بودند و تقریبا مشخص بود که با خودرویی مدرن و امروزی روبرو نیستیم. یواز پاتریوت یک شاسی بلند ترکیبی خانوادگی از شرکت یواز است، شرکتی که تخصص آن در ساخت و توسعه خودروهای تجاری است و تجربه خاصی در زمینه تولید خودروهای سبک شخصی ندارد. از سوی دیگر نسخه اصلی یواز پاتریوت در سال 2005 به بازار جهانی معرفی شده، یعنی با خودرویی همسن و سال رنو تندر 90 یا همان ال 90 روبرو هستیم.

برای مشاهده مشخصات فنی یواز پاتریوت کلیک کنید

یواز پاتریوت در طی این سال‌ها تنها دستخوش فیس لیفت‌های محدود شده و ذات خودرو بدون تغییر باقی مانده است. شکل و شمایل مکعبی و غیر آیرودینامیک اتاق خودرو، شما را به یاد میتسوبیشی پاجرو نسل دوم می‌اندازد. نسخه فعلی یواز پاتریوت که سروش دیزل قصد عرضه آن به بازار کشورمان را دارد، از سال 2012 در بازار حضور یافته و روحی متعلق به دهه نود میلادی را می‌توان با نگاه به ظاهر آن حس کرد.

یواز پاتریوت

یکی از نکات عجیب در مورد یواز پاتریوت، ظاهر نسبتا کوچک آن است. همان‌طور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، این خودرو در کنار یک پراید یا سایپا 131 پارک شده و عرض کم بدنه خودرو جلب توجه می‌کند. از نمای جانبی نیز ابعاد یواز پاتریوت چندان طویل به نظر نمی‌رسند و گویا رینگ‌های پاتریوت اندکی برای این خودرو کوچک هستند.

طرح گرافیکی اجرا شده روی بدنه نیز کاملا قدیمی است چرا که مخاطب را به یاد نیسان پاترول نسل سوم تولید پارس خودرو در دهه شصت و هفتاد می‌اندازد. در آن دوران برخی از خودروهای آفرودی همچون نیسان پاترول چنین خطوطی را روی بدنه خود داشتند. برای درک بهتر این موضوع، می‌توانید تصاویر یواز پاتریوت را در اینترنت جستجو کنید و نسخه‌های تولید شده این خودرو با رنگ‌های مشکی، خاکستری و آبی را مشاهده نمایید که حداقل ظاهر بروزتری نسبت به نسخه عرضه شده در بازار ایران دارند.

و سخن آخر با سروش دیزل

اقدامات سروش دیزل در زمینه عرضه یواز پاتریوت را می‌توان عجیب دانست. به طور معمول شرکت‌های خودروسازی در جهان هنگام معرفی و عرضه یک خودرو، این محصول را در اختیار رسانه‌های خودرویی قرار می‌دهند. رسانه‌ها نیز با انتشار تست و بررسی‌های متفاوت از این خودرو علاوه بر معرفی محصول جدید خودروساز، درک روشنی از این اتومبیل را برای مخاطبان ایجاد می‌کنند. این رویه چند‌سالی است که در کشورمان نیز دیده می‌شود و حتی خودروسازان بزرگ نظیر ایران خودرو و سایپا نیز محصولات جدید خود را برای تست و بررسی در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهند.

نباید از یاد برد که یواز پاتریوت به هیچ عنوان خودرو مشهوری در سطح جهان نیست و برای حضور در بازار جدیدی همچون ایران، قطعا نیاز به تبلیغات گسترده خواهد داشت تا به مخاطبین درک درستی از خودرو منتقل شود.

یواز پاتریوت

در چنین شرایطی بهتر بود تا سروش دیزل یواز پاتریوت را در اختیار اصحاب رسانه قرار می‌داد. معرفی چنین خودرو ناشناخته‌ و گران‌قیمتی آن‌هم در وضعیتی که بازار خودرو ایران شدیدا آشفته شده و قیمت‌ها سر به فلک کشیده‌اند، می‌تواند موجب شناخت بیشتر مشتریان کوچک و بزرگ با این خودرو آفرودی شود. با این وجود تنها اقدام مفید سروش دیزل در طی ماه‌های اخیر انتشار کاتالوگ‌هایی از یواز بوده است که به هیچ عنوان درک روشنی از این خودرو برای مخاطب ایجاد نمی‌کند.

در انتها جا دارد از آقای مازیار قلم نویس جهت ارسال عکس ها تشکر کنیم.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/7/18
با سلام خدمت خودرو بانک عزیز ...

عکسهای با کیفیت و خوبی بود .... من از این ماشین بدم نیومده ، چون ظاهرش معلومه ماشین استخونی هست ....و الان با توجه به اینکه جک S3 حدود ۶۰۰ میلیون قیمت میخوره این ماشین خداییش خیلی سرتر از امثال چانگان و جک هستش .....با قیمت ۶۰۰ تومن

نکته جالب لاستیک این ماشینه که continental هست و خدا خدا میکنه چند ماه دیگه کویر و بارز نشه
1399/7/18
مگه قراره 600 تومن برسه دست مصرف کننده؟
1399/7/19
600 تومن !!! واسه یه ماشین روسی چقدر پولمان بی ارزش شده :(
1399/7/19
بله داداش با قیمت قطعی 650 برای همین که تصاویرش در بالا هست یا همون پاتریوت ..... و نسخه پیکاپ 600 میلیون و تحویل 120 روز

چند هفته پیش خبرش منتشر شد تو سایت ها
1399/7/19
از فردا چون این خودرو برای روسیه هست ، پر از این خودرو در خیایان های ایران دیده میشه
ما ایرانی ها به هرکی میگیم چینی ، تنها چیزی که میگن ، نخر - بدرد نمیخوره - همین
ولی ما خودمون نمیدونیم که با کیفیت ترین جنس هارا داره چین تولید میکنه ، و جنس های بی کفیت که برای ما ایرانی ها با کیفیت هست وارد بعضی از کشور غرب اسیا میشه از جمله ایران
الان برای مثال همین خودرو جک S5 ، که تو ایران هرکی این خودرو را داشته باشه انگار سرمایه دار ترین ادم روی زمینه
دقیقا مثل این می مونه که شما بری مغازه بگی ( برای مثال ) اندازه ی ۵ هزار تخمه میخوام ، یا خیار شور میخوام ، یارو هم اندازه ۵ هزار بهت میده ، مخصوصا تو این اوضاع که با ۵ هزار تومن اندازه یه کف دست تخمه هم نمیشه
الان همین یواز پاتریوت که در کشور روسیه به عنوان یک ماشین معمولی - ارزان استفاده میکنن ، حالا این خودرو به طور کامل تو کشور ما نیومده ، حالا نمیدونیم پرفروش میشه یا.....