موضوعات داغ

چری تیگو 7 جدید بزودی در بازار ایران؛ گسترش قلمرو چری در بازار ایران

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

چری تیگو 7 یکی از مشهورترین محصولات چری در بازار جهانی است که از سال 1396 وارد بازار کشورمان شد. تولید و عرضه این خودرو طی سه سال گذشته توسط مدیران خودرو به بازار ادامه داشته است و اکنون چری و مدیران خودرو در تلاش هستند تا نسل جدید این خودرو را به زودی عرضه کنند.

به تازگی یک دستگاه نسل جدید چری تیگو 7 به رنگ مشکی از گمرک ترخیص شده و به بم رفته است و عکس های آن توسط مخاطبین خودروبانک ارسال شده لذا به نظر می رسد مدیران خودرو در حال بررسی و تست روی این خودرو برای گرفتن مجوزهای لازم جهت عرضه آن در بازار است.

چری تیگو 7 نخستین خودرویی بود که مشتریان ایرانی را با مفهوم کراس‌اوور لوکس چینی آشنا کرد. این خودرو در زمان ورود به بازار غوغایی به پا کرد، چرا که هم پرچم‌دار سبد محصولات چری بود و هم اینکه می‌توانست کراس‌اوورهای وارداتی نظیر هیوندای توسان و کیا اسپورتیج را به چالش بکشد. امکانات رفاهی و طراحی زیبا از دیگر مزایا چری تیگو 7 بودند که این خودرو را به موفقیت رساندند.

تیگو 7 پوست می‌اندازد!

البته چری تیگو 7 این روزها دیگر پرچم‌دار سبد محصولات چری نیست و برادر بزرگترش یعنی چری تیگو 8 جایگزین این خودرو در راس خودروهای چری شده است. با این حال چری به بروزرسانی این خودرو ادامه داده است تا جایگاه محصول خود را در بازار حفظ کند.

چری تیگو 7

نمایشگاه خودرو گوانگژو 2019 جایی بود که برای نخستین بار چری تیگو 7 جدید به نمایش عموم درآمد. نسل جدید چری تیگو 7 از زبان طراحی جدیدی بهره می‌برد که المان‌های آن جلوپنجره مشبک مشکی رنگ بزرگ به همراه ظاهر خشن‌تر هستند. رینگ‌های خودرو نیز بزرگ‌تر از گذشته شده‌اند و به تقویت ابهت خودرو کمک کرده‌اند. اگر نسل اول و دوم چری تیگو 7 را با یکدیگر مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که طراحان چری تصمیم گرفته‌اند محصول خود را به شاسی بلندهای معمول بازار شبیه کنند.

همچنین بخوانید: معرفی کراس اوور جدید چری، آیا چری تیگو 7 جدید در راه است؟ + عکس

نمای عقب چری تیگو 7 جدید نیز از سبک امروزی شاسی بلندها پیروی می‌کند، یعنی چراغ‌هایی تیز و منظم که با استفاده از یک نوار در قسمت میانی به یکدیگر متصل شده‌اند. با این وجود طراحان چری همچنان بر خلق کاسه چراغ‌های سایز متوسط اصرار دارند و استقبالی از چراغ‌های بزرگ و حجیم به عمل نیاورده‌اند.

نگاهی به کابین و مشخصات فنی چری تیگو 7 جدید

کابین چری تیگو 7 جدید نمایی از سادگی مطلق است. به جز یک نوار باریک، هیچ دکمه فیزیکی دیگری در داشبورد چری تیگو 7 جدید مشاهده نمی‌شود و طراحان اصول طراحی مینیمال را به صورت افراطی در کابین اعمال کرده‌اند. حتی کنترل سیستم تهویه هوا نیز از طریق یک پنل دیجیتال صورت می‌گیرد و هیچ‌گونه ابزار فیزیکی برای تغییر دما تعبیه نشده است.

پیشنهاد مطالعه: هر آنچه در رابطه با نسل جدید چری تیگو 7 می دانیم؛ پیشرفت به سبک چری

همانند اکثر خودروهای روز بازار، صفحه نمایش سیستم سرگرمی چری تیگو 7 جدید جدا از سایر قسمت‌های داشبورد قرار گرفته که تاحدودی به جذابیت کابین افزوده است. در قسمت کناری دنده نیز جایگاهی مستطیل شکل برای شارژ وایرلس تلفن همراه در نظر گرفته شده است.

چری تیگو 7 جدید با پیشرانه‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود اما به نظر می‌رسد نسخه عرضه شده در ایران، همان موتور 1.5 لیتری توربوشارژر با قدرت 156 اسب‌بخار و گشتاور 230 نیوتن‌متر به دست مشتریان برسد. با توجه به اینکه نسل فعلی چری تیگو 7، چری آریزو 5 توربوشارژر و چری آریزو 6 عرضه شده در کشورمان مجهز به همین پیشرانه هستند، استفاده از پیشرانه مشترک دردسرهای کمتری را برای ارائه خدمات پس از فروش به مدیران خودرو تحمیل خواهد کرد.

چری تیگو 7

گیربکس‌های در نظر گرفته شده نیز شامل جعبه دنده شش سرعته دوکلاچه و نه سرعته CVT هستند که برای تعیین مشخصات فنی به طور قطعی، باید منتظر انتشار کاتالوگ رسمی از سوی مدیران خودرو باشیم تا با سطح امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو و مشخصات فنی چری تیگو 7 جدید آشنا شویم.

قیمت چری تیگو 7 جدید چقدر خواهد بود؟

قیمت چری تیگو 7 در نسخه فعلی که از سال 96 در بازار ایران حضور دارد، از سوی مدیران خودرو حدود 810 میلیون تومان اعلام شده است. بنابراین باید انتظار قیمتی بیش از این مقدار را برای چری تیگو 7 جدید داشته باشیم. با توجه به نبود رقیب قدرتمند برای چری تیگو 7 در شرایط فعلی بازار، در صورتی که مدیران خودرو بتواند معرفی و عرضه محصول جدید خود را به خوبی اجرا کند؛ شاهد استقبال شدید از نسل جدید چری تیگو 7 خواهیم بود. چرا که در طی دو سال گذشته و به واسطه بسته بودن واردات خودرو، بسیاری از مشتریان اکنون تشنه محصولات جدید هستند.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/7/19
یک سوال: چرا ایران خودرو و کرمان موتور نمی توانند جک و هایما را وارد کنند ولی مدیران خودرو همچنان و با قدرت محصولات چری را عرضه می کند؟
1399/7/22
با نام خدا
لابی
با تشکر
1399/7/22
بابا از این موتور ۱.5 لیتری بکشید بیرون شاستی بلند باشه سواری باشه خودروی شهری باشه هر کوفتی باشه همین روشه
1399/7/25
ضعف هایی که ندیده و سوار نشده میشه فهمید..
1- آخه حجم موتور 1.5 با این سایز ؟ هرچند توربو شارژه ولی قابل قبول نیست برای این سایز.
2- با توجه به ارتفاع ماشین میتونست رینگ ماشین برای حفظ هندلینگ کمی بزرگتر باشه یا ارتفاع ماشین کمتر باشه