موضوعات داغ

جزئیات جدید از طرح عرضه خودرو در بورس ارائه شد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

با افزایش شدید قیمت خودرو از ابتدای سال جاری و تشدید بحران صنعت خودروسازی، کارشناسان اعلام کردند که عرضه خودرو در بورس کالا می تواند راهکار مناسبی برای خارج شدن صنعت خودروسازی از مشکلات باشد و به همین منظور مجلس شورای اسلامی در حال آماده سازی طرحی است که بتواند عرضه خودرو در بورس را عملی کند.

حال مسئول کارگروه خودروی کمیسیون صنایع مجلس توضیحاتی در رابطه با این طرح ارائه کرد که در صورت اجرایی شدن این مصوبه، خودرو با شروط زیر در بازار بورس کالا عرضه خواهد شد، هرچند این شروط تنها دو مورد از شرط های مصوبه مجلس برای عرضه خودرو در بازار بورس خواهد بود که بیشترین توجهات را به خود جلب کرده است.

در این خصوص روح ‌الله ایزدخواه، مسئول کارگروه خودروی کمیسیون صنایع مجلس اعلام کرد که خریداران خودرو در بورس حق فروش خودرو تا دو سال را نخواهند داشت و خریداران خودرو می بایست تا بازه زمانی دو ساله، ملزم به پرداخت مالیات سنگین هم شوند و این پرداخت مالیات شامل خودروهای سبک صفر کیلومتر داخلی و برخی خودروهای خارجی هم خواهد شد.

مسئول کارگروه خودروی کمیسیون صنایع مجلس همچنین اعلام کرد که در طول یکسال، هرکس می تواند تنها یک خودرو از یک مدل در بورس خریداری کند، در بورس کالا خودرو با قیمت تمام شده و واقعی معامله می ‌شود و قیمت پایه را سازمان حمایت از مصرف کننده تعیین خواهد کرد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/7/21
مسوولان خودشان با این طرح ها خندشون نمیگیره؟!!!
ما رو سرکار گذاشتن یا واقعا ...؟!!