موضوعات داغ

مجلس برای کم کردن قیمت خودرو طی 3 هفته آینده وعده داد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

طی این دو سال اخیر وعده های مختلفی از سوی مسئولان داده شده که هیچکدام تا به امروز ثمره ای در کاهش قیمت ها نداشته اند. از مسئولان بلند پایه کشور گرفته تا نمایندگان مجلس که هم دوره قبل را شامل می شود و هم دوره جدید که برای کنترل قیمت خودرو در بازار وعده های بسیار زیادی داده اند، اما روز به روز شاهد بیشتر شدن قیمت خودروها در بازار هستیم و در نتیجه حذف تعداد بیشتری از مردم که دیگر حتی توانایی خرید یک خودروی کارکرده هم ندارند.

وعده های نمایندگان مجلس برای کاهش التهاب بازار خودرو در دوره جدید هم ادامه دارد و در جدیدترین مورد از وعده های نمایندگان، بار دیگر صحبت از فروکش کردن قیمت ها تا دو الی سه هفته آینده شده است!. طبق گفته سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اجرایی شدن برنامه مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت با کمیسیون صنایع و معادن مجلس، می توان شاهد خبرهای خوبی طی دو تا سه هفته آینده بود.

هنوز مشخص نیست که کمیسیون صنایع و معادن مجلس چه برنامه ای در سر دارد که طی دو سه هفته آینده قرار است اتفاق بزرگی رخ دهد و قیمت خودرو در بازار فروکش کند، ولی به نظر می رسد که موضوع همان طرح تحول صنعت و بازار خودرو باشد که پیش از این صحبت هایی در رابطه با آن شده بود.

به گزارش خودروبانک و به نقل از ایرنا، در طرح مذکور یکسری طرح و برنامه برای تغییر روش قیمت گذاری و عرضه خودرو در نظر گرفته شده است که یکی از موارد آن می تواند طرح عرضه خودرو در بورس کالا باشد، این درحالیست که طرح مذکور تاکنون به صحن علنی مجلس نیز نرفته است و حتی اگر شورای نگهبان هم با این طرح موافقت کند و تبدیل به یک قانون شود، بعید می دانیم که تاثیرات آن اثرات کوتاه مدت داشته باشد و طی دو الی سه هفته آینده بتوان تحول عظیمی در بازار شاهد بود.

با این حال تلاش های مجلس برای عرضه خودرو در بورس کالا بسیار جالب توجه است و انجام چنین کاری نه تنها به کنترل بازار خودرو کمک نخواهد کرد، بلکه هجوم تقاضای بسیار زیاد موجود به سمت بورس برای خرید محصولی که تولید و عرضه بسیار محدودی دارد، باعث افزایش بیشتر قیمت خودرو خواهد شد و همین موضوع دست مشتریان بیشتری را برای خرید اتومبیل کوتاه خواهد کرد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/7/24
بر حسب اتفاق این سه هفته ای که مجلس قول کنترل قیمت رو داده منطبق بر انتخابات آمریکاست؟
1399/7/24
منظورش افزایش مجدد قیمت تا ۳ هفته اینده بوده نه کاهش!!!!!