موضوعات داغ

فراخوانی هیوندای کونا الکتریکی در کره جنوبی و آمریکا به دلیل خطر آتش‌سوزی احتمالی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

خودروها چه بنزینی باشند یا برقی، قابل‌اشتعال هستند. وقتی گرما به حدی برسد که توسط مهندسان پیش‌بینی نشده باشد، خودرو آتش خواهد گرفت. به نظر می‌رسد هیوندای کونا الکتریکی دچار این مشکل شده و دولت کره‌جنوبی یک فراخوانی را صادر کرده و هیوندای به دنبال فراخوانی این مدل‌ها در آمریکاست. البته هنوز مشخص نیست چه چیزی باعث این آتش‌سوزی‌ها می‌شود.

فراخوان گسترده برای هیوندای کونا

رویترز گزارش داد که وزارت ترابری کره‌جنوبی و هیوندای یک فراخوانی برای ۲۵۵۶۴ هیوندای کونا الکتریکی که بین سپتامبر ۲۰۱۷ تا مارس ۲۰۲۰ تولید شده‌اند صادر کرده است. از روز ۱۶ اکتبر، خودروهای موردنظر بازرسی خواهند شد و نرم‌افزار آن‌ها به‌روزرسانی و بسته‌های باتری آن‌ها جایگزین خواهد شد.

این فراخوانی به دلیل آتش‌سوزی غیرقابل توضیح کونا الکتریکی در سراسر جهان، از جمله یک مورد در کانادا صورت گرفته است. هیوندای و الجی کمیکال سازنده سلول‌های باتری، هنوز دلیل آتش‌سوزی را متوجه نشده‌اند. الجی کمیکال می‌گوید هردو شرکت آزمایش‌هایی را انجام داده‌اند تا مشخص کنند چه چیزی موجب آتش‌سوزی می‌شود، اما هنوز به نتیجه نرسیده‌اند. این احتمال وجود دارد که به دلیل تولید ناقص سلول‌ها یک اتصال کوتاه باعث بروز این آتش‌سوزی‌ها می‌شود.

هیوندای اظهار داشت که این فراخوانی به دلیل احتمال تولید ناقص باتری‌های ولتاژ بالا استفاده‌شده در خودروها صورت گرفته که ممکن است موجب این آتش‌سوزی‌ها شده‌ باشد.

فراخوان‌های ادامه‌دار

هیوندای گفته در حال آماده‌سازی یک درخواست برای فراخوانی داوطلبانه با همکاری اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی در ایالات‌متحده بوده ‌است. هنوز هیچ فراخوانی یا تحقیقاتی توسط اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی در رابطه با این آتش‌سوزی‌ها یا بسته‌های باتری آغاز نشده است. همچنین مشخص نیست چه تعداد هیوندای کونا الکتریکی دچار این مشکل هستند. شرکت هیوندای و کیا هم‌اکنون بخشی از یک فراخوانی بزرگ به دلیل آتش‌سوزی خودروهای قدیمی خودشان هستند.

سایر خودروسازان از جمله هوندا، مک‌لارن، تویوتا، و کرایسلر نیز به تازگی در رابطه با آتش‌سوزی احتمالی خودروهای خودشان، آن‌ها را فراخوانی کرده بودند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد