موضوعات داغ

چری تیگو 7 و انجام اولین تست تصادف از پشت در جهان + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

تقریبا تمامی موسسات ایمنی در جهان که تست تصادف خودروهای مختلف را انجام می دهند، تست های بخصوصی دارند که عموما شامل تست های برخورد از جلو و جانبی می شود، اما تا به امروز هیچ یک از موسسات ایمنی تست برخورد از عقب را انجام نداده اند و یا خیلی ساده، مقاومت و واکنش سپر عقب توسط آنان مورد ارزیابی قرار گرفته است.

اما در ماه اکتبر سال 2016، کمپانی خودروسازی چری اولین آزمایش تست تصادف زنجیره ای در جاده را برای سنجش میزان ایمنی قسمت عقب خودرو به صورت زنده اجرا کرد و در این تست تصادف، میزان ایمنی شاسی بلند چری تیگو 7 مورد آزمایش قرار گرفت.

در این شبیه ساز تصادف بیش از یکصد رسانه مختلف و کارشناسان موسسات ملی آزمایش کشور چین حضور داشتند و تست ایمنی دو دستگاه چری تیگو 7 را شاهد بودند که در کنار یک کامیون، تست تصادف زنجیره ای در جاده های عمومی را شبیه سازی می کردند.

این تصادف بدین صورت بود که خودروی اول چری تیگو 7 پشت یک دستگاه کامیون توقف کرده و دستگاه دوم در شبیه ساز تصادف زنجیره ای، از پشت با خودروی چری تیگو 7 اول برخورد می کند تا ایمنی قسمت عقب مورد ارزیابی قرار گیرد که در این تست تصادف توانست عملکرد نسبتاً خوبی را از خود نشان دهد.

چری تیگو 7

با انجام چنین کاری، کمپانی خودروسازی چری اولین خودروساز در جهان است که ایمنی محصولات خود را در قسمت عقب نیز مورد ارزیابی قرار می دهد تا خیال مشتریان خود را از بابت خرید محصولاتش راحت کند، این درحالیست که شرکت خودروسازی چری در سال 2010 میلادی هم اولین تست ایمنی 30 درجه اتومبیل را در کشور چین براساس استانداردهای ایالات متحده آمریکا انجام داد و اکنون با احساس مسئولیت بیشتر، خود را به عنوان اولین انجام دهنده تست تصادف عقب در جهان معرفی کرده است که حتی موسسات ایمنی بزرگ هم انجام چنین تستی را در برنامه خود ندارند.

یکی قرمز و یکی آبی، به ترتیب دو دستگاه خودروی چری تیگو 7 بودند که در شبیه ساز تست تصادف زنجیره ای 3 خودرو با هم شرکت داده شدند. همانطور که گفتیم، در ابتدا خودروی چری تیگو 7 قرمز در پشت یک دستگاه کامیون متوقف شد و سپس چری تیگو 7 آبی با سرعت 50 کیلومتر برساعت با قسمت عقب چری تیگو 7 قرمز برخورد می کند که پس از تصادف، می توان عملکرد نسبتاً خوب چری تیگو 7 را در استحکام بدنه و دفع ضربات شاهد بود.

چری تیگو 7

تجزیه و تحلیل محل برخورد اولیه توسط انستیتوی ایمنی وسایل نقلیه و مرکز فناوری و تحقیقات خودروی چین موسوم به CATARC چنین می گوید که پس از تصادف دو دستگاه چری تیگو 7 و یک دستگاه کامیون سنگین، سپر جلوی چری تیگو 7 کمی تغییر شکل داده، جلوپنجره بعد از جذب ضربه به کلی شکسته شده و ساختارهای محفظه موتور همچنان سالم هستند. صندلی و کمربندهای ایمنی از حرکت آدمک ها به سمت جلو خودداری کرده و کیسه هوا عملکرد مناسبی برای حفاظت از سرنشینان داخل کابین دارند.

برای چری تیگو 7 قرمز که در وسط گیر افتاده است، قسمت جلوی محفظه موتور آن در محافظ عقب کامیون فرو رفته، کاپوت موتور آن بالا زده و ایربگ های ایمنی برای حفاظت از سرنشینان داخل کابین قابل اعتماد هستند.

چری تیگو 7

نتایج آزمون نشان می دهد که چری تیگو 7 با مقاومت بسیار زیاد در محافظت از برخورد جلو، محافظت از سر در شتاب های ناگهانی (ضربه شلیک)، ایمنی مربوط به سیستم سوخت بعد از تصادف، حفاظت از سرنشینان زیر فشار کامیون و سایر جنبه ها، می تواند ایمنی نهایی 360 درجه برای کاربران خود فراهم کند.

لازم به ذکر است که چری تیگو 7 دارای مقاومت بدنه خوب و همچنین مجهز به تجهیزات ایمنی بسیار زیادی همچون سیستم هشدار نقاط کور، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک ها، سیستم هشدار خروج از جاده و سایر فناوری های ایمنی فعال است که همین موضوع باعث شده تا خودروی چری تیگو 7 بالاترین سطح ایمنی موسسه چینی C-NCAP را در سال 2015 میلادی دریافت کند.

خرید چری تیگو 7

برای خرید این خودرو می‌توانید به شماره 09915010148 از طریق واتسپ پیام دهید، و نمایندگی رضایی روشن تهران با شما جهت مشاوره تماس خواهد گرفت. در صورت تمایل می‌توانید از طریق همین شماره با کارشناسان فروش این نمایندگی نیز تماس بگیرید. در صورت خرید از این نمایندگی در تهران، یک سال کارواش رایگان به خریدار هدیه داده می شود.

همچنین می توانید در وبسایت رضایی روشن تمامی اطلاعات محصولات مدیران خودرو را مشاهده و از آخرین شرایط فروش آگاه شوید.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/7/22
این چه مسخره بازی هست اینا دارن در میارن🤣🤣🤣
پراید هم با این شرایط ۵ ستاره میگیره😂😂
1399/7/23
این که سرعتی نداشت