موضوعات داغ

برای خرید هیوندای توسان TL به چه بودجه‌ای نیاز داریم؟ + نکات پیش از خرید

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

بازار کراس‌اوورها روز به روز در حال داغ‌تر شدن است و در این بین خودروسازان آسیایی نیز به دنبال افزایش سهم خود از این بازار هستند. خودروسازان ژاپنی، کره‌ای و چینی هرکدام در حال توسعه طلبی در مناطق خاصی از بازار جهانی هستند و به مرور سهم کراس‌اوورها در سبد محصولات آن‌ها افزایش می‌یابد. یکی از معروف‌ترین کراس‌اوورهای بازار که در ایران نیز از شهرت مناسبی برخوردار است، هیوندای توسان نام دارد.

تاکنون چهار نسل از هیوندای توسان به بازار جهانی عرضه شده که نسل اول، دوم و سوم آن در کشورمان موجود هستند. در حالی که دو نسل اولیه این خودرو یعنی هیوندای توسان JM و هیوندای توسان LM با نگاهی به برادر بزرگتر یعنی هیوندای سانتافه ساخته شده بودند، نسل سوم یعنی هیوندای توسان TL تغییر ماهیت داده و به یک کراس‌اوور تبدیل شد. نسل چهارم این خودرو نیز با کد NX4 شناخته می‌شود که به دلیل ممنوعیت واردات، تاکنون شاهد حضور آن در بازار خودرو ایران نبوده‌ایم.

همچنین بخوانید: هیوندای توسان TL ، بررسی نسل جدید شاسی‌بلند محبوب هیوندای

کیا اسپورتیج، میتسوبیشی ASX و نیسان جوک عمده رقبای هیوندای توسان TL در بازار کشورمان هستند، هرچند می‌توان چری تیگو 7 را به عنوان رقیب ارزان‌تر و چالش برانگیز هیوندای توسان TL محسوب کرد. هیوندای توسان در برخی بازارها با نام هیوندای ix35 شناخته می‌شود و برخی افراد نیز در کشورمان چنین نامی را برای مخاطب قرار دادن هیوندای توسان استفاده می‌کنند.

نگاهی کلی به هیوندای توسان TL

هیوندای توسان TL جزو آخرین خودروهای وارداتی به ایران محسوب می‌شود که در فاصله سال‌های 2016 تا 2017 به بازار کشورمان عرضه شد. نسل جدید هیوندای توسان از زبان طراحی جدید این شرکت کره‌ای بهره می‌برد و نسبت به دو نسل قبلی، مجهزتر و لوکس‌تر شده است.

هیوندای توسان خودرویی شناخته شده در بازار کشورمان است و همواره از استقبال مثبت خریداران برخوردار بوده است. به همین دلیل می‌توان هیوندای توسان TL را یکی از رندترین خودروها در بین وارداتی‌ها دانست که به راحتی می‌توان امور خرید و فروش مربوط به این خودرو را به انجام رساند.

هیوندای توسان TL

در سوی مقابل، قوای فنی ضعیف هیوندای توسان TL در مقایسه با دو نسل قبلی عمده نقطه ضعف این خودرو است. پیشرانه دولیتری تنفس طبیعی به همراه گیربکس شش سرعته اتوماتیک سبب شده تا راندمان فنی هیوندای توسان TL ضعیف‌تر از همیشه باشد و به همین دلیل ارزش خرید هیوندای توسان TL در مقابل نسل دوم کاهش یافته است.

از این رو به نظر می‌رسد طراحی ظاهری زیبا و امکانات رفاهی و ایمنی رنگارنگ ترفندهایی از سمت هیوندای هستند تا ضعف قوای فنی این خودرو در مقایسه با دو نسل قبل را پوشش دهند. البته استفاده از قوای فنی کوچکتر سبب شده تا مصرف سوخت هیوندای توسان TL به شدت کاهش یابد و این خودرو با مصرف سوخت ترکیبی 8.5 لیتر در صد کیلومتر، یک شاسی بلند جمع و جور پرامکانات و البته اقتصادی تلقی شود.

برای خرید هیوندای توسان TL به چه بودجه‌ای نیاز است؟

این روزها برای خرید هیوندای توسان TL در نسخه‌های صفرکیلومتر یا کم کارکرد تولید سال 2017 میلادی، نیاز به تامین بودجه‌ای در حدود دو میلیارد و سیصد الی دو میلیارد و چهارصد میلیون تومان خواهید داشت.

برای خرید هیوندای توسان TL در نسخه‌های کارکرده نیز نیاز به پرداخت مبلغی حداقل برابر با 1500 میلیون تومان خواهید داشت. طبیعی است با افزایش محدوده بودجه به سطح دو میلیارد تومان، گزینه‌های پیش رو برای خرید نیز افزایش خواهند یافت.

اتو کلینیک پورسعید خلیلی

در صورت خرید چنین خودرویی و یا هر خودروی دیگر بازار، می توانید برای انجام دیتیلینگ همچون سرامیک بدنه، احیای رنگ، صفر شویی و یا حتی فیس لیفت خودرو، به مرکز اتوکلینیک پورسعید خلیلی به آدرس نیایش غرب، کندروی ستاری، جنب پمپ بنزین ایرانپارس (کد ۱۷۸) شماره تلفن 02144865807 مراجعه کنید. اطلاعات تکمیلی در وبسایت اتوکلینیک پورسعید خلیلی قابل دسترس است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/7/28
2 میلیارد تومن واسه ماشین 2000 سی سی کره ای !