موضوعات داغ

تست تصادف هیوندای HB20 و نتیجه وحشتناک آن + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

پس از تست هیوندای HB20 در سال گذشته که در زمینه محافظت از سرنشینان بزرگسال نمره چهار ستاره و در محافظت از سرنشینان کودک نمره سه ستاره دریافت کرد، سازمان ارزیابی خودروهای جدید لاتین تست تصادف جدیدی روی جایگزین این خودروی کامپکت کوچک انجام داده که نتایج فاجعه‌باری داشته است.

طبق گفته سازمان ارزیابی خودروهای جدید آمریکای ‌لاتین و کارائیب، هیوندای HB20 یکی از پرفروش‌ترین خودروها در بازار برزیل که برای بازار محلی آنجا ساخته شده، در تست تصادف جدیدش در زمینه محافظت از سرنشینان بزرگسالان نمره یک ستاره دریافت کرده، در حالی که نمره محافظت از سرنشینان کودک مثل گذشته باقی مانده‌ است.

نتایج متفاوت هیوندای HB20 در دو تست جداگانه

اینکه چنین چیزی چطور ممکن است هنوز مشخص نیست، آن هم با توجه به اینکه آلخاندرو فوراس دبیرکل سازمان ارزیابی خودروهای جدید لاتین گفته تفاوتی در ساختار این دو خودرو مشاهده نکرده‌اند. آن‌ها شاهد کاهش شتاب متفاوتی در شرایطی مشابه آزمایش قبلی بودند و پنل داخلی درب حین تصادف رفتار متفاوتی داشت. فوراس همچنین یادآور شده که سیستم‌های ایمنی نباید در تست‌های تصادف مختلف رفتار متفاوتی از خود نشان دهند، چون این استراتژی محافظت ضربه از بغل هیوندای HB20 را زیر سوال می‌برد.

پس از این بازرسی جدید، سازمان ارزیابی خودروهای جدید لاتین از هیوندای درخواست انتشار بیانیه رسمی داده، اما هیوندای هنوز به این درخواست واکنش نشان نداده است. آن‌ها همچنین از هیوندای خواستند تا HB20 را بهبود ببخشد، مخصوصا با توجه به اینکه شورولت اونیکس، که رقیب مستقیم خودروهایی مانند این هیوندای کوچک است، در زمینه محافظت از بزرگسالان و کودکان نمره پنج ستاره دریافت کرده و همچنین به سیستم‌های کنترل پایداری الکترونیکی، حفاظت از عابران و شش کیسه هوا مجهز است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد