موضوعات داغ

سازنده آیفون برای خودروهای الکتریکی باتری حالت جامد می‌سازد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

یکی از شرکت‌های فعال در حوزه ساخت آیفون و سایر محصولات اپل به نام Foxconn، اعلام کرده است که قصد دارد برای خودروهای برقی باتری حالت جامد بسازد. این شرکت در تلاش است تا سال 2027، ده درصد از بازار باتری خودروهای الکتریکی را در اختیار بگیرد.

فاکسکان اخیرا از پلتفرم باتری خود رونمایی کرده و مطابق اعلام این شرکت، نخستین خودرویی که از این پلتفرم باتری استفاده می‌کند، تا دوسال دیگر به بازار خواهد آمد. باتری حالت جامد ساخت این شرکت نیز در سال 2024 عرضه خواهد شد. بستر سخت افزاری تولید شده توسط فاکسکان به راحتی و براساس نیازهای هر تولیدکننده قابل تغییر است و بنابراین می‌توان خودروهای مختلفی را براساس این پلتفرم به تولید رساند. پلتفرم ساخته شده توسط فاکسکان می‌تواند طیف وسیعی از موتورهای الکتریکی از 95 کیلووات تا 340 کیلووات را پشتیبانی کند.

ساخت یک خودرو الکتریکی فرآیند زمان‌بری است، جنرال موتورز و فولکس واگن سال‌ها است که بر روی ساخت چنین محصولی تمرکز کرده‌اند و اکنون تمایل دارند تا هزینه‌های تحقیق و توسعه را با دیگر شرکت‌های خودروسازی شریک شوند. در این میان یکی از تولیدکنندگان آیفون یعنی فاکسکان نیز می‌تواند به دنبال مشتری‌های خود باشد. این شرکت تایوانی علاوه بر آیفون، محصولات الکترونیکی دیگری را نیز تولید می‌کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد