موضوعات داغ

رشد بازار خودروهای پلاگین هیبرید، کیا سورنتو PHEV وارد بازار اقیانوسیه شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

بازار منطقه اقیانوسیه معمولا آخرین قسمتی از جهان است که یک شرکت خودروسازی به دنبال گسترش حوزه فعالیت خود در آن‌جا می‌گردد. با این وجود رشد طوفانی خودروهای هیبریدی موجب شده تا شاسی بلندهای پلاگین هیبریدی به این منطقه نیز وارد شوند. کیاموتورز به تازگی اعلام کرده که قصد دارد کیا سورنتو پلاگین هیبریدی را در بازار نیوزیلند عرضه کند. بازار خودرو این کشور به طور سنتی در تسلط برندهای کره‌ای، ژاپنی و آمریکایی است.

کیا سورنتو PHEV از قوای فنی مشابه کیا نیرو PHEV بهره می‌برد. یک موتور چهار سیلندر 1.6 لیتری به همراه موتور الکتریکی با توان 67 کیلووات و پکیج باتری‌های 13.8 کیلووات ساعتی، مشخصات فنی کیا سورنتو PHEV را تشکیل می‌دهند. کیا ادعا می‌کند که خروجی این موتور هیبریدی 261 اسب‌بخار قدرت و 350 نیوتن‌متر گشتاور خواهد بود. کیا اطلاعات خاصی در خصوص برد این خودرو منتشر نکرده اما گفته برد کیا سورنتو PHEV به اندازه‌ای کافی خواهد بود تا افراد بتوانند مسیرهای کوتاه را در حالت تمام الکتریکی طی کنند.

کیا همچنین ادعا کرده که سیستم خنک کننده‌ای را برای قسمت باتری‌ها طراحی کرده که همانند رادیاتور معمولی از نوع آب خنک است و به بهبود راندمان خودرو کمک شایانی می‌کند. همچنین پکیج باتری‌ها زیر کیا سورنتو قرار می‌گیرد و کمترین تاثیر را بر مرکز ثقل و تقسیم وزن خودرو خواهد داشت. انتظار می‌رود این خودرو با قیمت تقریبی 76990 دلار نیوزیلند (حدود یک و نیم میلیارد تومان) در این کشور به فروش برسد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد