موضوعات داغ

فراخوان سی هزار دستگاه تسلا به علت نقص سیستم تعلیق؛ مشکلات ناتمام تسلا

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت تسلا 29193 دستگاه خودرو شامل مدل‌های تسلا مدل ایکس و تسلا مدل اس را به دلیل مشکلات سیستم تعلیق در ایالات متحده فراخوانی کرده است. این خودروها در فاصله سال‌های 2013 الی 2018 به تولید رسیده‌اند و دارای قطعات معیوب در سیستم تعلیق هستند. احتمال می‌رود این فراخوان به چین نیز گسترش یابد. تمامی دستگاه‌های تسلا که شامل این فراخوان می‌شوند، در ایالات متحده ساخته شده‌اند.

مشکل اصلی این سی هزار دستگاه تسلا، استفاده از قطعات ضعیف برای سیستم تعلیق عقب خودروها است. در صورتی که سیستم تعلیق این خودروها به طور دائم در معرض ضربات و صدمات شدید باشد، احتمال شکستگی و ایجاد آسیب در آن‌ها وجود دارد. پس از آن‌که شکایات بسیاری در زمینه سیستم تعلیق خودروها به اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها یا NHTSA ارسال شد، این نهاد تسلا را مجبور کرد تا با ارسال یک فراخوان، تمامی خودروهای تولید شده در کارخانه فریمونت کالیفرنیا را مورد بازبینی قرار دهد.

در حالی‌که تسلا اعلام می‌کند قطعات مختلفی برای خودروهای عرضه شده به بازار چین استفاده شده، این فراخوان برای تسلا در چین مشکل ساز شده است. مقامات چین به دنبال وادار کردن تسلا به ارسال فراخوان مشابهی در چین هستند. مطابق اطلاعات منتشر شده از کانسیومر ریپورتز، مالکان خودروهای تسلا مدل اس از سیستم تعلیق ضعیف این خودرو به شدت شاکی هستند. این مشکل در نسخه‌های تولید شده در سال 2017 شدت بیشتری پیدا کرده و به نظر می‌رسد تبدیل به یک مساله همیشگی برای تسلا شده باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد