موضوعات داغ

دور شروع مسابقه کیمی رایکونن در فرمول یک پرتغال، یکی از بهترین های تاریخ فرمول یک به همراه ویدیو

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

به اعتقاد مارتین براندل، دور ابتدایی کیمی رایکونن در گرندپری پرتغال یکی از بهترین دورهای ابتدایی در تاریخ فرمول یک است. مارتین یکی از سرشناس ترین کارشناسان فرمول یک و گزارشگر شبکه اسکای است، پس تعریف این چنینی او قطعا بی دلیل نخواهد بود.

کیمی در دور ابتدایی مسابقه پرتغال تمام توان و تجربه خود را به کار بست و در پیستی که با بارندگی بسیار سبکی موجبات لغزندگی را برای خودروها فراهم کرده بود به دیگر رانندگان تجربه و مهارت خود را دیکته کرده و طی یک دور از جایگاه شانزدهم به رده ششم رساند.

اما تا پایان مسابقه راننده فنلاندی تیم آلفارومئو به رده ۱۱ رفته و از کسب امتیاز باز ماند.

براندل کسی است که خود در ۱۵۸ مسابقه فرمول یک شرکت کرده است و صدها مسابقه را گزارش کرده و یکی از بهترین کارشناسان فرمول یک در جهان است. بنابراین به صداقت تعریف او باید ایمان داشت. وی در ستون اختصاصی خود در رسانه SKY F1 نوشته است که:

کیمی مسابقه را از رده ۱۶ و در سمت کثیف پیست استارت زد و تنها در طی یک دور ۱۰ سبقت دیدنی گرفت، بدون شک شاهد یکی از بهترین دورهای افتتاحیه فرمول یک تا به امروز بوده ایم. یک رانندگی آموزنده از یک راننده ۴۱ ساله که تا سالها باید در ذهن رانندگان جوان فرول یک ماندگار شود. واکنش های کیمی کلاس درس بزرگی برای دیگر رانندگان بود.

در زیر ویدیو دور ابتدایی کیمی رایکونن در گرندپری پرتغال را مشاهده میکنید.

براندل در ادامه به والتری بوتاس اشاره کرد و اینکه چقدر بابت از دست دادن رده اول بوتاس در طول مسابقه ناراحت بوده است. در دور ۲۰ همیلتون موفق به سبقت گرفتن از بوتاس شد و در پایان مسابقه ۲۵ ثانیه با او اختلاف داشت در حالیکه هر دو از یک استراتژی لاستیک استفاده میکردند. براندل در ادامه افزود:

اگر همیلتون در پیست نبود قطعا بوتاس یک سوپر استار بود، اما وقتی هم تیمی شما کسی است که رکورد ۹۲ پیروزی شوماخر بزرگ را شکسته است باید سر تعظیم فرود بیاورید.

برای من ناراحت کننده است کهه بعد از مسابقه باید با او مصاحبه میکردم و در چشمان او ترکیبی از آدرنالین در حال محو شدن و حس شکست را ببینم. بوتاس باید از خود سوال کند که واقعا کجای کار ایراد دارد. به نظر من اگر همیلتون به دنبال قرارداد بلند مدت دیگری با مرسدس باشد بهتر است که بوتاس به فکر تیم دیگر باشد تا رقابت در خودرو برابر با لوئیس همیلتون.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/8/7
واقعا رانندگی عالی ای بود
البته نقش لاستیک سافت و جایگاه استارت و آسفالت جدید و مدیوم بودن بقیه رقبا رو فراموش نکنیم
به محض این که لاستیک مدیوم به دما رسید دیدیم که چه اتفاقی افتاد