موضوعات داغ

بوگاتی بولاید معرفی شد، هیولای جدید 1825 اسب بخاری فرانسوی

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

هفته گذشته هایپرکار جدید بوگاتی در پیست پل ریکارد فرانسه و در حالی که تست های خود را پشت سر می گذاشت، توسط عکاسان شکار شد که ظاهری متفاوت نسبت به تمامی محصولات این شرکت داشت و به خوبی نشان می داد که سکوت طولانی مدت بوگاتی برای معرفی یک محصول جدید، به خاطر تمرکز آنان برای توسعه و راه اندازی محصولی کاملا جدید و متفاوت بوده است.

با انتشار تصاویر جاسوسی، تکاپوی رسانه ها برای رسیدن به جزییات فنی این خودرو به شدت افزایش پیدا کرد، اما بوگاتی خیال همه را راحت کرد و چندی پیش رسما از هایپرکار جدید خود با نام بوگاتی بولاید و به همراه تغییراتی شگفت انگیز رونمایی کرد که در ادامه نگاهی دقیق تر به آنان خواهیم داشت.

طراحی ظاهری بوگاتی بولاید

آنطور که از طراحی ظاهری این خودرو برمی آید، کمپانی خودروسازی بوگاتی در تلاش است تا محصولی برای شکستن رکوردهای جدید سرعت راه اندازی کند. در محصول جدید بوگاتی طراحی حجیم محصولات قبلی از بین رفته و اکنون طراحی خودرو به خودروهای پرسرعت مسابقه ای نزدیک شده است تا هدف بوگاتی برای راه اندازی جدیدترین محصول خود را بهتر به نمایش بگذارد، هدفی که قطعا شکستن رکوردهای جدید سرعت خواهد بود تا بار دیگر کمپانی خودروسازی بوگاتی به عنوان تولید کننده سریع ترین خودروهای جهان معرفی کند.

بوگاتی Bolide

در قسمت جلو، بوگاتی به سنت های خود پایبند بوده و همچنان از طراحی نعل شکل جلوپنجره در طراحی این خودرو استفاده کرده است، اما در مقایسه با دیگر محصولات این شرکت در ابعاد کوچک تری طراحی شده تا با ظاهر تهاجمی و اصلاحات آیرودینامیکی این خودرو هماهنگی بیشتری داشته باشد.

در قسمت عقب، هیولا بودن بوگاتی بولاید بیش از پیش خود را نشان می دهد و شاهد طراحی X شکل چراغ های عقب و در مرکز آن 4 خروجی بزرگ اگزوز هستیم که نمای جذابی را خلق کرده است، درحالی که بالای آن اسپویلر بزرگ و در پایین آن یک دیفیوزر پهن با تیغه های بسیار بزرگ دیده می شود تا این هایپرکار جدید بوگاتی را در سرعت های بالا محکم به زمین بچسباند.

نکته جالب طراحی عقب، حذف گلگیر و نمایان بودن چرخ های آن هستند که به راحتی می توان چرخ های بزرگ و بسیار پهن آن را مشاهده کرد. تا به امروز پلتفرم بوگاتی شیرون با معرفی مدل های جدید حالت های مختلفی به خود گرفته است، اما قطعا هیچ یک از آنان تغییراتی مثل بوگاتی بولاید نداشته اند.

بوگاتی Bolide

مشخصات فنی بوگاتی بولاید

در زیر کاپوت هیولای جدید بوگاتی، همان پیشرانه 8 لیتری شانزده سیلندر 1578 اسب بخاری دیده می شود که نمونه آن بر روی بوگاتی سوپراسپرت 300+ نیز مورد استفاده قرار گرفته، اما بوگاتی این پیشرانه را به گونه ای مهندسی کرده است که با رساندن بنزین اکتان 110 به سیلندرهای آن و همچنین اصلاح توربوشارژرهای آن، می تواند خروجی قدرت حیرت انگیز 1825 اسب بخاری در دور 7000 و همچنین خروجی گشتاور 1850 نیوتن متری در محدوده 2000 دور بر دقیقه تولید کند.

با صرفه جویی در طراحی و قطعات استفاده شده در بدنه خودرو، مهندسان مولشیم توانسته اند حداقل وزن خشک این هایپرکار بوگاتی را به تنها 1240 کیلوگرم برسانند و این یعنی هم وزن یک خودروی جمع و جور معمولی اروپایی که باعث شده نسبت قدرت به وزن خارق العاده ای بدست آید، هرچند این رقم بعد از اضافه شدن مایعات به اتومبیل بیشتر هم خواهد شد.

بوگاتی Bolide

نتیجه رژیم غذایی سنگین بوگاتی، ثبت رقم شگفت انگیز 2.17 ثانیه برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر برساعت از حالت سکون خواهد بود و با ادامه شتاب گیری، می تواند شتاب صفر تا 200 کیلومتر برساعت خود را تنها در 4.36 ثانیه پر کرده و یا شتاب صفر تا 300 کیلومتر برساعت 7.37 ثانیه داشته باشد و یا حتی به عدد شگفت انگیز 12.08 ثانیه برای رسیدن به سرعت 400 کیلومتر برساعت از حالت سکون برسد.

در محاسبات تئوری بوگاتی، هایپرکار جدید این شرکت می تواند شتاب صفر تا 500 کیلومتر برساعت 20.16 ثانیه هم داشته باشد و یا اینکه پست نوربرگ رینگ آلمان را در عرض تنها 5 دقیقه و 23.1 ثانیه طی کند!، هرچند این اعداد و ارقام صرفا تئوری هستند و هنوز تلاشی برای ثبت عملی آنان صورت نگرفته است.

این خودرو طی 8 ماه توسعه یافته و برچسب قیمتی ندارد و به نظر می رسد که بوگاتی تصمیمی برای تولید خودرو حتی به صورت محدود و عرضه آن به مشتریان خود ندارد، اما باید دید که واکنش بوگاتی به این موضوع در آینده چگونه خواهد بود.

بوگاتی Bolide

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد