موضوعات داغ

کیا به دنبال توسعه نسل بعدی خودروهای نظامی؛ از خودروی اقتصادی تا ورود به ارتش

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

در همین حین که کیا برای راه‌اندازی مجدد برند خودش در اوایل سال آینده آماده می‌شود، این شرکت کره‌ای همچنین برای دولت کره کار خواهد کرد. امروز کیا اعلام کرد در حال توسعه یک پلتفرم استاندارد جدید برای نسل بعدی خودروهای نظامی ۲.۵ و ۵ تُنی در یک بازه زمانی کوتاه‌مدت است. کیا گفته نمونه‌سازی طی یک سال آینده و ارزیابی‌های دولتی از سال ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد. ارتش کره می‌تواند این خودروهای جدید را از سال ۲۰۲۴ مورد استفاده قرار دهد.

هدف اصلی این پروژه این است که کیا جایگزینی برای خودروهای ۲.۵ و ۵ تُنی که امروزه در ارتش کره استفاده می‌شوند بسازد. این مدل‌ها به جدیدترین ابزار و امکانات شامل موتور ۷ لیتری دیزلی با گشتاور بالا، گیربکس اتوماتیک، دستیار پارکینگ، مانیتور دید پیرامون، مسیریابی ماهواره‌ای، و جدیدترین ویژگی‌های خودروهای تجاری مجهز خواهند بود. کیا همچنین یک خودروی ضدگلوله ۵ تنی جدید را توسعه خواهد داد. این پلتفرم جدید قابلیت تولید نسخه‌های دیگر را دارد، مانند تجهیز خودروها با سلاح یا دیگر ابزارآلات نظامی.

کیا موهاوی، هامر کره‌ای!

کیا همچنین بررسی خواهد کرد که استفاده از فناوری پیل سوختی، سیستم‌های رانندگی خودکار و پلتفرم خودروهای الکتریکی چه مزایایی برای یک خودرو نظامی دارد. این شرکت همچنین یک خودروی آفرود براساس شاسی بلند موهاوی خواهد ساخت، که ممکن است استفاده غیرنظامی داشته باشد. کیا قصد دارد سال آینده یک نمونه اولیه از این خودروهای نظامی تولید کند و از نکاتی که در توسعه آن‌ها یاد می‌گیرد برای بهبود محصولات خودش برای عرضه به مشتریان استفاده خواهد کرد.

خودرو نظامی کیا

این اولین مشارکت کیا در تولید خودروهای نظامی نیست. این شرکت تولید خودروهای نظامی را در اواخر دهه ۱۹۷۰ برای ارتش کره و ارتش‌های خارجی شروع کرد و در نهایت اولین خودرو تاکتیکی چندمنظوره کره را ساخت. از آن زمان تاکنون، کیا ۱۴۰ هزار خودروی نظامی تولید کرده است - ۹ مدل مختلف با نسخه‌های گوناگون. این خودروها به خودی خود جذاب هستند، اما باید دید فناوری چگونه ارتش را تغییر می‌دهد، مانند استفاده از خودروهای خودران برای تحویل تدارکات به مناطق جنگی پرخطر.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد