موضوعات داغ

آیا کودکان والدین خود را به خرید خودروهای الکتریکی ترغیب می‌کنند؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

بحث پیرامون میزان جذب مشتری توسط خودروهای برقی و چگونگی استقبال بالاتر برخی کشورها از فناوری های نسل جدید نسبت به سایر کشورها، موضوعی بسیار جالب است. طبق بسیاری از مطالعات انجام شده احتمال خرید وسایل نقلیه الکتریکی توسط جوانان بسیار بالاتر است اما تاثیرگذاری بالقوه کودکان آگاه به محیط زیست نیز می‌تواند به همان اندازه جالب توجه ‌باشد.

مطالعه ای جدید توسط شرکت پژو با نظرسنجی از 1250 کودک بین سنین 7 تا 12 سال و والدین آنها انجام شده است. سوالات مطرح شده مربوط به این بود که آیا بچه ها برای ترغیب والدین خود به داشتن رفتاری دوستانه با محیط زیست تلاشی کرده‌اند و یا اینکه آیا هیچ وقت از والدین خود تقاضای تهیه یک ماشین برقی را داشته‌اند یا خیر.

تاثیر کودکان بر حفظ محیط زیست

این مطالعه نشان داد که 54.2 درصد از کودکان سعی در ارائه راه‌ حل‌های موثر در محیط زیست (مانند بازیافت) را به والدین خود داشته اند. 72.2 درصد از کودکان از والدین خود درخواست خرید وسایلی را داشته‌اند که به نحوی در حفظ محیط زیست نقش دارد که خودروهای برقی نیز شامل آن بوده است.

حدود 67.8 درصد از کودکان تحت مطالعه، معتقد بودند که اتومبیل های برقی و هیبریدی برای حفظ محیط زیست بهتر هستند و 32.2 درصد دیگر از کودکان موارد دیگری را بیان کرده‌اند. به طور کلی، 55.3 درصد از کودکان اظهار داشته‌اند که دوست دارند والدینشان صاحب یک خودرو برقی باشد.

دیوید پیل مدیرعامل پژو انگلستان اظهار داشته است که مشاهده علاقه نسل جدید خریداران خودرو به اتومبیل های تمام الکتریکی و پلاگین هیبرید بسیار جالب توجه است. علاوه بر این نشان دهنده این است که آن‌ها تاثیرات مثبت این وسایل نقلیه بر محیط زیست را درک می‌کنند. او افزوده است که با در نظر گرفتن این موضوع، مشاهده ی تاثیر کودکان بر تصمیمات مربوط به خرید خودرو از طریق این تحقیقات، امری بسیار مهم و مثبت می‌باشد.

پژوهای سبز در راه بازار

پژو تصمیم دارد به زودی شاسی‌بلندهای پلاگین هیبرید پژو 3008 خود را در اوایل سال 2021 عرضه کند. این شرکت همچنین در حال تولید یک نسخه ی الکتریکی از هاچ بک ساب کامپکت پژو 208 خود تحت عنوان‌ e-208 است. البته به نظر می‌رسد که این خودرو در تمامی بازارها ارائه نشود.

پژو همچنین اخیرا از نسخه ی پلاگین پژو 508 لیفت بک و واگن خود رونمایی کرده است. این پلاگین هیبریدی PSE 508 نامیده می‌شود و قدرتمند ترین پژو تولید شده تا به امروز است که به لطف پیشرانه توربوشارژ 1.6 لیتری، 265 کیلووات قدرت و 520 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. علاوه بر این دو موتور برقی نیز به بهبود توان پیشرانه یاری می‌رسانند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد