موضوعات داغ

درخواست دولت مغولستان از فدراسیون جهانی برای برخورد با ورشتپن

عکس مطلب اول

دولت مغولستان رسما در نامه‌ای از فدراسیون جهانی اتومبیلرانی درخواست کرده است تا با مکس ورشتپن، به دلیل اظهارات نژادپرستانه‌اش در گرندپری پرتغال، برخورد کنند.

ورشتپن در تمرین گرندپری پرتغال و بعد از برخورد با لنس استرول، او را در رادیو یک منگل خطاب کرد. گفتنی است که نام کشور مغولستان در زبان انگلیسی Mongolia می‌باشد و به کار بردن این کلمه کمی مرزهای نژادپرستی را رد می‌کند. ورشتپن در مصاحبه بعد مسابقه گفت که اگر شخصی از حرف‌های من ناراحت شده است مشکل من نیست! اما کمی بعد عذرخواهی کرد. او در مصاحبه با مطبوعات گفت:

من هرگز قصد نداشتم به کسی توهین کنم، این مسئله چیزی نیست که من می‌خواهم. این اتفاق در لحظه رخ داد. وقتی شما با آن سرعت بالا رانندگی می‌کنید چنین اتفاقاتی می‌تواند رخ دهند. نمی‌گویم که کلمات درستی برای بیان کردن انتخاب کردم. من هم می‌دانم که آن‌ها درست نبودند. من هرگز نخواستم شخص خاصی را آزار بدهم، پس فکر نمی‌کنم لازم باشد که آن‌ها مسئله بزرگی از این صحبت‌ها بسازند. نمی‌توانم آن را تغییر دهم، اما قطعا می‌توانم از آن درس بگیرم و در آینده بهتر عمل خواهیم کرد.

با این حال به نظر نمی‌رسد که این عذرخواهی برای دولت مغولستان کافی بوده باشد. در این فصل و به دلیل اتفاقاتی که در جهان و به خصوص آمریکا رخ داد (برخورد نژادی)، از عبارت “We Race as One” استفاده شد تا فرمول یک در حمایت از این جنبش و برابری نژادی پیشرو باشد. بعد از صحبت‌های ورشتپن، لوندگ پوروسورن، نماینده مغولستان در سازمان ملل، اعلام کرد که فدراسیون جهانی و فرمول یک به دلیل چنین اظهار نظرهایی باید با ورشتپن برخورد کنند. به همین منظور نامه‌ای هم به فدراسیون جهانی، دیتر ماتشیتز، رئیس کارخانه ردبول و توبیاس مورس، مدیر عامل استون مارتین، فرستاده شده است که به شرح زیر می‌باشد:

من متاسفم که راننده ردبول، مکس ورشتپن، در عموم و در تمرین گرندپری پرتغال رقابت‌های قهرمانی جهان فرمول یک در تاریخ 23 اکتبر 2020، از زبانی نژادپرستانه و غیراخلاقی استفاده کرده است. این ورزش به عنوان سمبلی از وحدت و یگانگی در جهان شناخته می‌شود و معتقدم هیچگونه تبعیض نژادی در ورزش نباید وجود داشته باشد. من از عبارت “We Race as One” در مقابله با نژادپرستی حمایت می‌کنم. اما به دلیل آنچه که در بالا توضیح داده شد، بعید می‌دانم که این عبارت در واقعیت هم وجود داشته باشد. من مطمئنم که برای جلوگیری از رخ داد چنین برخوردی غیراخلاقی در ورزش، فدراسیون جهانی اتومبیلرانی (FIA) با مکس ورشتپن، راننده ردبول، برای رفتار غیرقابل پذیرش او و استفاده از زبان و کلماتی نژادپرستانه و تحقیرآمیز علیه هر گروه و یا نژادی، برخورد خواهد کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد