موضوعات داغ

پژو 207 موتور وسط در پیست نوربرگرینگ دیده شد! فرانسوی کمیاب + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

پیست نوربرگرینگ را شاید بتوان معروف‌ترین پیست اتومبیلرانی در جهان دانست. در این پیست هر خودرویی با هر راننده‌ای و با هر سطح مهارتی اقدام به ثبت رکورد می‌کند که این مساله سبب شده تا خودروهای عجیب و کمیابی را در این پیست شاهد باشیم.

جدیدترین مورد از این مشاهدات عجیب مربوط به یک پژو 207 اسپایدر می‌شود که اندکی جذابیت به این مسیر مسابقه افزوده است، چرا که پیست نوربرگرینگ معمولا از خودروهای بی ام و، پورشه و ابرخودروهای ایتالیایی اشباع شده و جوی یکنواخت بر آن حاکم شده است.

داستان پژو 207 موتور وسط

اما پژو 207 موتور وسط از کجا آمده است؟‌ این خودرو برای یک سری مسابقات خاص طراحی شده که به صورت یک نفره انجام می‌شوند و زمان کوتاهی دارند. این خودرو از پیشرانه پژو 207 GTi یعنی موتور 1.6 لیتری توربوشارژر استفاده می‌کند اما تنها شباهت میان پژو 207 اسپایدر و نسخه معمولی در همین پیشرانه خلاصه شده است. تیم طراحی این خودرو با نگاهی به خودروهایی که برای مسابقات گرندپری همچون مونزا، سیلوراستون و اسپا ساخته می‌شوند، پژو 207 اسپایدر را طراحی کرده است.

پژو 207 اسپایدر از یک جعبه دنده شش سرعته ترتیبی استفاده می‌کند که نسبت به گیربکس‌های عادی چابکی بیشتری دارد. این گیربکس می‌تواند بسیاری از تاخیرهای ناشی از عامل انسانی یعنی راننده را دفع کند و در نتیجه با افت شتاب و کشش کمتری روبرو خواهیم بود. وزن این خودرو تنها 720 کیلوگرم است در حالی‌که وزن پژو 207 GTi حدود 1250 کیلوگرم برآورد می‌شود، بنابراین با خودرویی به مراتب چالاک‌تر روبرو هستیم.

تنها پنجاه دستگاه از پژو 207 اسپایدر ساخته شده و به نظر می‌رسد این خودرو وسیله مناسبی برای تعقیب و گریز با پورشه 911 GT3 در پیست نوربرگرینگ باشد. به لطف سرویس‌های اشتراک ویدیو در فضای مجازی، اکنون همه می‌توانند از مشاهده این خودرو خاص لذت ببرند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد