موضوعات داغ

کرونا و رشد استارت آپ ها در حوزه خودرو

عکس مطلب اول

شروع سال ۹۹ با شیوع همه‌گیری ویروس کرونا، تاثیرات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی گسترده‌ای همراه بود که سبک زندگی افراد رو تغییر داده و یک پیام دارد که راهی جز تعامل و همزیستی مسالمت آمیز با هم نوع خود ندارد و تبعات کرونا هر روز بر اقتصاد و حوزه خودرو کاملا مشهود بوده است و بازار خودرو سال پر ملتهبی در پیش رو داشته و خواهد داشت، هم به خاطر تغییر نرخ ارز و نوسانات آن و هم صعود و نزول عجیب و غریب بورس که در ۶ ماهه اول سال بی‌سابقه بوده است. بعد از همه گیری ویروس کرونا گسترش خدمات آنلاین بانکی، اقتصادی، کالایی و ... بسیار پر رنگ تر شده که در این میان استارت ‌آپ‌ها یا به بیانی کسب و کارهای نوپا مبتنی بر فنآوری، می‌توانند نقش تسهیلگر و کاربردی در مقابله با بحران ها و بهبود کسب و کارها عمل نمایند. با شرایط فعلی که در کل جهان شاهد آن هستیم مردم به لطف تکنولوژی و فنآوری های الکترونیک بعداز ورود کووید ۱۹ بیشتر به سمت خرید و فروش های آنلاین از خرید روزمره از لباس گرفته تا خرید لپ تاپ و موبایل تا خودرو که جایگاه خاص و مهم تری دارد متمایل شده‌اند. ولی بازار خودرو در ایران خاص تر بوده و به علت قیمت بالاتر، جنس سرمایه‌ای آن و شرایط بدنه و کیلومتری و تمیزی بسیار متفاوت بوده و راهکار آن تنها استارت آپ های تخصصی مربط با این حوزه می‌باشد.

یک اصل مهم برای هر خریدار و فروشنده که در این بازار اقدام به خرید و فروش می‌کند قیمت واقعی خودرو می‌باشد که در این شرایط نیاز به کارشناسان و مشاوره تخصصی نقش پر رنگ تری را پیدا می کند. در حوزه خودرو چند شرکت استارت آپ مشغول به فعالیت هستند که کاراِف یکی از استارت آپ ها در حوزه خودرو است.

به علت نوسان قیمت خودرو و عدم شفافیت در قیمتها بخاطر حذف شدن قیمت ها از سایت های مختلف و وجود دلالان بسیار تصمیم گرفتم از این استارت آپ بصورت آنلاین استفاده کنم. کاراِف فرایند خرید و فروش را با کمترین ارتباط انسانی میسر کرده است و یکی از دوستان که از طریق آنها خودرو خود را فروخته بود بسیار تعریف می‌کرد.

با توجه به بودجه ام و برندی که دوست داشتم و هم وقت کافی برای پیدا کردن خودروی مورد نظرم نداشتم و از همه مهمتر ترس از وجود دلالان که امروز بازار خودرو را به حیاط خلوت خود تبدیل کرده اند به سایت کاراِف مراجعه کردم و تونستم در بخش قیمت گذاری خودرو، که قسمت جالبی برام بود (چون اونجا تمام مواردی که رو قیمت ماشین تاثیر داره لحاظ کردن)، قیمت خودروهایی مورد نظرم رو در بیارم بعد فرم خرید سفارشی خودرو رو پر کردم، یکی دوساعت بعد کارشناس شرکت با من تماس گرفت و چند سوال در مورد علاقمندی، بودجه و نحوه استفاده ماشین مورد نظرم سوال پرسید و نکته جالب توجه در این تماس که اصلا من بهش فکر نکرده بودم هزینه های نگهداری خودرو بود که کاملا دید من رو نسبت به خرید خودرو تغییر داد و با کمک کارشناسان کاراِف در نهایت تونستم به ماشین مورد علاقه ام نیسان جوک مدل پلاتینیوم برسم.

دو نکته ای که خیلی برام اهمیت داشت اولی بودجه من بود که مقداری کسری بودجه داشتم که به لطف کارشناسان کاراِف این مشکل برام حل شد و تونستم از شرایط اقساط شرکت استفاده کنم و دومی دفترچه کارشناسی خودرو با ضمانت نامه و گارانتی جبران خسارت کاراِف بود. اونجا دقیقا ماشین چه از نظر فنی و موتور، چه از نظر رنگ و تصادف و کیلومتر که امروز خیلی مشکلات برای خریداران بوجود آورده را برام تضمین کردند و عکس ها و توضیحات کامل ماشین رو ارسال کردند و بعد از تایید من قرار بازدید رو گذاشتند و من ماشین رو از نزدیک دیدم و بقیه کارهام رو خود شرکت کاراِف و کارشناسان مربوطه در حوزه کارشناسی خودرو و حقوقی انجام دادند.. من فقط یک روز با توجه به مشغله کاری ام و شرایط کرونا ماشین رو دیدم و خریدم با اطمینان کامل تا رسیدن سند ماشین به دستم از شرکت کاراِف انجام دادم.

با توجه به تجربه خوب خودم از کاراِف پیشنهاد من برای کسانی که خیلی مشغله کاری دارند و وقت کافی برای خرید و فروش سنتی ندارند و همچنین خانم های مستقل که دوست دارند خودشون ماشین شون رو بخرند و کسانی که اطلاعات کافی از خودرو و مشکلات آن ندارند بهترین و جامع ترین اطلاعات و همچنین خرید و فروش مطمئن رو میشه از شرکت های استارت آپ مثل کاراِف با داشتن کارشناسان متخصص و بی طرف تجربه کرد، به توصیه من گوش کنید .

برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های 44087352-021 و 44092639-021 و 09106404060 تماس بگیرید و یا درخواست خودتون رو از طریق سایت کاراِف www.carf.ir ارسال نمایید. مطمئن باشید کارشناسان در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت.

این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد