موضوعات داغ

برخلاف تسلا، مرسدس بنز مشتریان خود را به استفاده از رانندگی خودکار ترغیب نمی‌کند!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

توسعه فناوری‌های مربوط به خودروهای خودران بحث داغ این روزهای محافل خودرویی است. هرکدام از خودروسازان بزرگ جهانی در تلاش هستند تا سیستم خودران پیشرفته‌تر و کاراتری را به مشتریان خود عرضه کنن اما به نظر می‌رسد رویکردهای آن‌ها برای نحوه استفاده مشتریان متفاوت است.

بزرگترین تفاوت رویکرد بین مرسدس بنز و تسلا دیده شده است. در مقاله‌ای که توسط وب‌سایت Automotive News Europe منتشر شده، این تفاوت فاحش به وضوح دیده می‌شود. از یک سو تسلا با ارائه بروزرسانی‌های مکرر به مشتریان خود اجازه می‌دهد تا از فناوری رانندگی خودکار بهره‌مند شوند و حتی مالکان خودروهای تسلا را ترغیب به استفاده از این فناوری می‌کند. تسلا اکنون خوشحال است که با استفاده از داده‌های جمع‌آوری شده توسط کاربران می‌تواند سیستم‌های خودران را بهینه‌سازی کند و در هر زمان که خواست، از بروز نقص و کاستی در سیستم رانندگی خودکار سلب مسئولیت کند.

در سوی دیگر این رویکرد، مرسدس بنز قرار دارد که فقط به رانندگان آزمایشی مجاز اجازه می‌دهد تا از ویژگی‌های جدید سیستم رانندگی خودکار بنز در خودروهای مورد آزمایش استفاده کنند. تا زمانی که این ویژگی‌های جدید توسط خودروساز و دولت تایید نشوند، مرسدس بنز اجازه استفاده از آن‌ها برای سایر مالکان خودروهای مرسدس بنز را نخواهد داد.

هر دوی این رویکردها موافقان و مخالفانی دارند اما باید به خاطر داشته باشیم که پیشرفت کردن به هر بهایی و با به خطر انداختن جان دیگران پاسخگوی نیازهای مردم نخواهد بود. اگر حضور تسلا در دنیای خودروسازی موجب شده تا برخی روندهای سنتی تغییر یابند اما الگوی توسعه محصول همچنان پایدار باقی مانده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد