موضوعات داغ

نخستین نمونه‌های نیسان آریا به اروپا رسیدند +‌ فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

مدتی پیش بود که شرکت خودروسازی نیسان از کراس ‌اوور الکتریکی و جدید خود موسوم به نیسان آریا در مقر خود واقع در یوکوهاما رونمایی کرد. اکنون نخستین‌ نمونه‌های این خودرو به خاک اروپا رسیده‌اند. نیسان می‌گوید به دلیل استقبال مشتریان اروپایی از خودروهای الکتریکی، قصد دارد شور و هیجان پیرامون برند خود در اروپا را افزایش دهد.

البته نمونه‌های نیسان آریا که اکنون وارد خاک اروپا شده‌اند، برای عرضه به مشتریان نیستند بلکه برای حضور در شوروم‌های نیسان و انجام تست‌های آزمایشی در نظر گرفته شده‌اند. هلن پری ، مدیر ارشد بازاریابی اتومبیل‌های برقی نیسان در اروپا اعتقاد دارد نیسان آریا خودرویی به غایت زیبا است و مشتریان تمایل دارند تا جزئیات بیشتری را در خصوص این خودرو کشف کنند.

نیسان آریا در پنج تیپ به بازار اروپا عرضه می‌شود و مطابق ادعای نیسان، خودرویی کاملا منطبق بر نیازهای مشتریان قاره سبز خواهد بود. عرضه نیسان آریا به مشتریان اروپایی از نیمه دوم سال 2021 آغاز می‌شود و در دو آرایش تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل بدست مشتریان خواهد رسید.

آشنایی با کلاس‌بندی نیسان آریا

مدل پایه نیسان آریا دیفرانسیل عقب خواهد بود و مجهز به یک موتور الکتریکی به قدرت 215 اسب‌بخار و 300 نیوتن‌متر گشتاور است. پکیج باتری‌های در نظر گرفته شده برای این تیپ نیز 65 کیلووات ساعت ظرفیت دارد. تیپ پایه نیسان آریا براساس استانداردهای آزمایشی ژاپن، بردی برابر با 450 کیلومتر ارائه خواهد داد.

تیپ بالاتر همچنان دیفرانسیل عقب است اما محدوده برد بلندتری دارد. پکیج باتری‌های این تیپ 90 کیلووات ساعت ظرفیت خواهد داشت تا محدوده برد این نسخه به 610 کیلومتر برسد. مشتریان می‌توانند نیسان آریا تک دیفرانسیل را با همین پکیج باتری و پیشرانه 239 اسب‌بخاری نیز خریداری کنند.

مدل پایه تمام چرخ محرک از پکیج باتری 65 کیلووات ساعتی و دو موتور الکتریکی با 335 اسب‌بخار قدرت و 560 نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد. این مدل با محدوده حرکت 430 کیلومتر، کمترین برد را در بین تمامی نسخه‌ها خواهد داشت. در نهایت بالاترین تیپ نسخه دو دیفرانسیل با پکیج باتری 90 کیلووات ساعتی خواهد بود که 389 اسب‌بخار قدرت و 600 نیوتن‌متر گشتاور ارائه می‌دهد. محدوده برد این مدل 580 کیلومتر برآورد شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد