موضوعات داغ

ناراحتی شدید سباستین فتل پس از مسابقه فرمول یک ایتالیا در پیست ایمولا

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

سباستین فتل پس از مسابقه فرمول یک ایتالیا در پیست ایمولا، اصلا برای مصاحبه تمایلی نشان نداد و گفت: لطفاً چیزی نپرسید و اجازه دهید به حال خودم باشم.

در حالیکه سباستین توانسته بود خود را به محدوده امتیاز گیری برساند تیم فراری اقدام به یک پیت استاپ ۱۳ثانیه ای برای او کرد، پیت استاپی که به قیمت از دست رفتن امتیاز فتل تمام شد.

فتل مسابقه را از رده ۱۴ استارت زده بود اما به دلیل نگهداری مناسب از لاستیک و تعداد دور بالایی که با لاستیک های ابتدایی خود زده بود توانست تا رده ۶ام صعود کند. فتل به خوبی میدانست که پس از تعویض لاستیک دیگر در رده ۶ام قرار نخواهد گرفت اما زمان ۱۳ثانیه به جای زمان معمولی ۲.۵ ثانیه تعویض لاستیک ها باعث شد تا تمام تلاش فتل برای کسب رده از دست برود.

فتل در رده ۱۴ام به پیست بازگشت و در نهایت تنها به رده ۱۲ام اکتفا کرد. پس از پایان مسابقه گزارشگر f1tv به سباستین گفت که:

سباستین، نمیدانم چه چیزی بگویم فقط امیدوارم کمی شانس بیاوری

سب نیز در پاسخ گفت:

پس لطفا چیزی نگو و اجازه بده به حال خودم باشم.

از طرف دیگری هم تیمی سابق فتل، کیمی رایکونن توانست به رده ۹ام برسدو فتل و کیمی در بخش ابتدایی مسابقه دائما در حال رقابت با یکدیگر بودند اما در پایان فتل نتوانست خود را به جمع ده نفر برتر برساند. فتل در ادامه افزود:

خارج از بحث کسب امتیاز، به خاطر خودرو ایمنی انتهای مسابقه می توانستیم موفقیت بزرگتری به دست بیاوریم چرا که لاستیک بهتری داشتیم، اما این اتفاق وقتی رخ می دهد که تیم منسجم باشد. در مسابقه بعدی خواهیم دید.

عدم کسب امتیاز در این مسابقه به معنی سقوط فتل به رده ۱۴ ام جدول ۲۰ نفره قهرمانی فصل استو جاییکه دنیل کویات با ۶امتیاز بیشتر در رده بالایی فتل قرار گرفته است.

فتل امیدوار بود که ثبت دورهای بیشتر بر روی لاستیک مدیوم این امکان را به او بدهد تا در بخش پایانی مسابقه از لاستیک سافت استفاده کند، هرچند به اعتقاد فراری انجام این کار به راننده جوان تیم مکلارن، لندو نوریس شانس حمله می داد. فتل معتقد است که اگر آن پیت استاپ فاجعه بار درست انجام می شد نتیجه بهتری را کسب می کرد. فتل افزود:

من لاستیک های سافت را از تیم درخواست کردم اما آنها گفتند که در این صورت لندو نوریس توانایی کسب برتری را پیدا خواهد کرد.

به شخصه ترجیح میدادم حتی به قیمت از دست رفتن موقعیت خودم مدت بیشتری با لاستیک مدیوم دور در پیست رانندگی میکردم و پس از آن با لاستیک سافت حمله میکردم، به هر حال اطلاعات مسابقه را من نمیبینم و باید به تصمیم تیم اعتماد می کردم، اگر آن پیت استاپ درست انجام می شد همه چیز میتوانست بهتر باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد