موضوعات داغ

فراخوان رنو مگان در استرالیا به خاطر نقص کتابچه راهنما!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

رنو مگان یکی از سدان‌های شناخته شده فرانسوی در بازار جهان است که در کشورمان نیز حضور پررنگی دارد. نسل دوم این خودرو توسط پارس خودرو به تولید می‌رسید و نسل سوم آن نیز با نام رنو اسکالا و به صورت وارداتی در کشورمان حضور دارد، هرچند هیچ‌گاه پای نسل چهارم رنو مگان به کشورمان باز نشد و حضور آن تنها در حد حرف و ایده باقی ماند.

اما اخیرا برای این خودرو در استرالیا یک فراخوان جالب صادر شده است. مطابق اطلاعات ارائه شده از سوی کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا، دفترچه راهنمایی که همراه رنو مگان نسل چهارم در این کشور به مشتری عرضه می‌شود، دچار ایراداتی بوده و ممکن است مصرف کننده را دچار دردسر کند.

تمامی نسخه‌های رنو مگان که در فاصله زمانی 16 آوریل 2016 تا 11 اکتبر 2016 دستورالعمل‌های اشتباهی را در کتاب راهنمای خود جای داده‌اند که ممکن است مالک را هنگام استفاده از کلیدهای کنترلی پنل راننده و فعال‌سازی سیستم قفل کودک دچار اشتباه کند. در صورتی که درهای عقب خودرو با سیستم قفل کودک به درستی بسته نشوند، امکان باز شدن آن‌ها و ایجاد خطر برای سرنشینان خردسال وجود دارد.

اکنون مالکین رنو مگان‌های دارای ایراد در دفترچه راهنما باید به نمایندگی‌های رنو در استرالیا مراجعه کنند تا این ایراد رفع شود. طبیعی است که رنو زحمت مجدد چاپ دفترچه راهنما را به خود نمی‌دهد و تنها با سیاه کردن برخی کلمات به وسیله ماژیک، ایراد پیش آمده را برطرف می‌کند!

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/8/17
مقایسه شود با خرید و فروش با کشور با نقص هایی ک ب عهده نمیگیرن کارخانه های ما