موضوعات داغ

افت فروش فراری به دلیل بیماری کرونا و کاهش تحویل خودروها

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

صنعت خودروسازی هنوز در تلاش است تا از موج اول بیماری کرونا بهبود پیدا کند، و جای تعجب ندارد که ارقام فروش شرکت‌ها افت شدیدی داشته است.

البته، خسارت‌های وارد شده به تمام خودروسازان یکسان نبوده است. مثلا پورشه، در ۹ ماه ابتدایی امسال افت فروش ۵ درصد را تجربه کرد، اما فراری خسارت بیشتری را متحمل شده است. این شرکت خودروسازی مستقر در مارانلو، ۶۴۴۰ خودرو را از ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۰ تحویل مشتریان داده، که در مقایسه با ۷۷۵۵ دستگاه تحویل داده شده در مدت مشابه سال گذشته، ۱۷ درصد کاهش داشته است.

فروش خودروهای جدید این شرکت در چین، هنگ‌کنگ و تایوان از ۷۷۶ به ۱۸۱ دستگاه رسیده که نسبت به سال گذشته ۷۷ درصد افت داشته و در دیگر مناطق آسیا اقیانوسیه نیز از ۱۱۳۷ به ۱۱۱۴ دستگاه رسیده ‌است. در آمریکا، فروش محصولات فراری از ۲۲۹۵ به ۱۶۳۵ دستگاه کاهش داشت که نشانگر افت فروش ۲۹ درصد است و در منطقه اروپا، خاورمیانه و آفریقا این شرکت با فروش ۳۵۱۰ خودرو افت فروش ۱٪ را ثبت کرد. در ربع سوم سال، فراری ۲۳۱۳ خودرو تحویل مشتریان داد که نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۱۶۱ دستگاه یا ۶.۵ درصد کاهش داشته است.

آدرس عکس

فراری

براساس داده‌های منتشر شده توسط این شرکت، فروش ابرخودروها با موتور V12 رشد ۱۵.۴ درصد داشته، در حالی که تحویل مدل‌های V8 به میزان ۱۲.۸ درصد کاهش‌ یافته است. شایان‌ذکر است که این اعداد شامل فراری روما و فراری SF90 استراداله نیستند، چون تحویل آن‌ها در ربع چهارم امسال آغاز خواهد شد.

فراری تا پایان سال قصد تولید ۵۰۰ دستگاه از ۲۰۰۰ خودرویی را دارد که در طول ۷ هفته تعلیق تولید به دلیل بحران کرونا امکان ساخت آن‌ها فراهم نشده بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد