موضوعات داغ

حمایت مجلس شورای اسلامی از بومی سازی خودروسازان داخلی

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

سید جواد حسینی کیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر بومی سازی قطعات داخلی، عنوان کرد که مجلس شورای اسلامی از طرح های بومی سازی ایران خودرو بویژه تولید محصولاتی مطابق با ذائقه مصرف کنندگان و همچنین با قوای محرکه جدید به منظور کاهش وابستگی، ایجاد فرصت های شغلی و صرفه جویی ارزی حمایت می کند.

به گزارش خودروبانک و به نقل از پایگاه خبری تسنیم، سید جواد حسینی کیا با اشاره به این موضوع که مجلس شورای اسلامی از طرح های بومی سازی ایران خودرو حمایت می کند، چنین عنوان کرد که طراحی و تولید نخستین جعبه دنده 6 سرعته با دانش فنی بومی و آن هم در شرایط سخت تحریمی، گامی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی بوده و اقدامی نوآورانه درصنعت خودروی کشور محسوب می شود.

با روحیه نوآوری و خلاقیت موجود درایران خودرو و نهادینه شدن نهضت داخلی سازی قطعات، تحریم های بین المللی هیچ اثری درصنعت خودروی کشور نخواهند داشت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه افزود: حمایت از تولیدکنندگان داخلی درسال جهش تولید برای بومی سازی تولید قطعات، توسعه صادرات و همچنین استفاده از توان شرکت های دانش بنیان در این زمینه، از اولویت های مجلس خواهد بود. صنعت قطعه سازی کشور رشد مناسبی داشته و تولید قطعات حساس و استراتژیک در داخل کشور همگام با تکنولوژی برتر روز دنیا، نشان از پیشرفت صنعت قطعه سازی کشور دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن کشور با تاکید بر این موضوع که خودروسازان با همراهی قطعه سازان لازم است که انتظارات مردم را با تولید پلتفرم های روز دنیا برآورده کنند، اضافه کرد که صنعت قطعه سازی به واسطه تاکید بر تولید داخلی و در سال جهش تولید، باعث اشتغال هزاران نفر در شرایط نابسامان اقتصادی حال حاضر کشور شده است و این از برکات خودباوری و تعهد در کشور خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد