موضوعات داغ

لوئیس همیلتون: W11 بهترین خودرو مرسدس و شاید بهترین خودرو فرمول یک است

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

به اعتقاد لوئیس همیلتون خودرو فرمول یک مرسدس در فصل ۲۰۲۰ یا همان W11 بهترین خودرو فرمول یک است که مرسدس تولید کرده و حتی بهترین خودرویی که فرمول یک به خود دیده است.

در هفته گذشته در جریان مسابقه فرمول یک ایتالیا در گرندپری امیلیا رومانیا رانندگان مرسدس توانستند جایگاه های اول و دوم را کسب کنند تا چهار مسابقه مانده به پایان فصل ۲۰۲۰، مرسدس موفق به کسب ۷امین قهرمانی پیاپی سازندگان شود.

این پیروزی همچنین به این معنی است که راننده قهرمان نیز یکی از دو راننده مرسدس خواهد بود. در حالیکه همیلتون با ۸۵ اختلاف امتیاز نسبت به والتری بوتاس در صدر جدول قرار دارد و تنها ۱۰۴ امتیاز دیگر تا پایان فصل باقی مانده است.

در هفته گذشته مرسدس توانست عنوان موفق ترین تیم فرمول یک را در کسب قهرمانی های پیاپی از فراری بگیرد و به عدد ۷قهرمانی پشت سر هم برسد. پیش از این فراری توانسته بود حد فاصل سالهای ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۴ شش قهرمانی پیاپی را کسب کند.

از سوی دیگر همیلتون با قهرمانی در این فصل به رکورد ۷قهرمانی شوماخر بزرگ خواهد رسید تا یک فصل رویایی را برای خود و مرسدس رقم زده باشد.

راننده بریتانیایی مرسدس معتقد است این یک شانس یا خوش اقبالی نیست بلکه نتیجه تلاش و کوشش تعداد بسیار زیادی از کارمندان مرسدس است. وی در ادامه گفت:

آنچه ما انجام دادیم تصادفی نیست. والتری و من تنها یک حلقه از زنجیره افرادی هستیم که به طرز شگفت آوری باعث پیشرفت تیم مرسدس شده اند. در نهایت همه در یک کشتی هستیم و با هم به مقصد می رسیم.

به نظر من راز موفقیت این افراد در زیاده خواهی آنها نهفته است، هرسال اهداف خود را بسیار دورتر از واقعیت بنا می کنند و در نهایت آنها هستند که به هدف خود رسیده اند. به یاد می آورم اولین بار در سال ۲۰۱۳ زمانیکه برای اولین بار به تیم مرسدس آمده بودم وقتی در هواپیما با مهندسین تیم صحبت می کردم این روحیه را در آنها دیدم و هنوز هم با همین روحیه به جنگ می رویم. این کاری است که ما هر سال انجام داده ایم و اکنون در این نقطه از موفقیت ایستاده ایم.

یک شنبه آینده و در ترکیه همیلتون شانس این را دارد تا رکوردی جدید از خود ثبت کند. بیشترین تعداد پیروزی با یک تیم. روند پیروزی های همیلتون با مرسدس از مسابقه مجارستان ۲۰۱۳ آغاز شد و حال به عدد اعجاب انگیز ۷۳ رسیده است.

از سوی دیگر رکورد بیشترین پیروزی در یک فصل عدد ۱۳ است و همیلتون در صورت پیروزی هر ۴مسابقه باقی مانده از فصل ۲۰۲۰ فرمول یک به این رکودر خواهد رسید، رکوردی که به نظر نمی رسد برای این راننده ۳۵ ساله دور از دسترس باشد. وی در ادامه افزود:

خودرو این فصل ما یا همان W11، بهترین خودرو مرسدس و شاید بهترین خودرو فرمول یک است که تا کنون ساخته شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد