موضوعات داغ

لباس پرنده بی ام و، جدیدترین محصول کمپانی باواریایی +‌ فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

بی ام و از جدیدترین وسیله نقلیه خود که یک لباس پرنده بال شکل با قدرت دست‌یابی به سرعت بیش از 293 کیلومتربرساعت است، رونمایی کرد. لباس پرنده بی ام و در یک همکاری مشترک توسط این شرکت و Designworks به بهره‌برداری رسیده و محصولی نسبتا متفاوت در دنیای وسایل نقلیه جدید محسوب می‌شود.

لباس پرنده بی ام و دو بال دارد و دو پروانه فیبرکربنی نیز وظیفه به جلو راندن این وسیله نقلیه را برعهده دارند. هر دو پروانه توسط یک موتور الکتریکی 10 اسب‌بخاری تغذیه می‌شوند. پروانه‌ها با سرعت 25 هزار دور بر دقیقه می‌چرخند و می‌توانند برای پنج دقیقه فرد را با این لباس پرنده در هوا نگه دارند. قدرت موتورهای الکتریکی لباس نیز توسط باتری تامین می‌شود و موتورها در قسمت قفسه سینه فرد قرار گرفته‌اند.

فرآیند توسعه لباس پرنده بی ام و حدود سه سال زمان برد و پیتر سالزمن اتریشی که یک هوانورد است، نقش مهمی در توسعه آن ایفا کرد. لباس پرنده بی ام و تاکنون آزمایشات بسیاری را در تونل‌های باد سپری کرده و ساعت‌ها صرف بهبود فرآیند طراحی و توسعه آن شده است.

پیتر سالزمن اخیرا یک پرواز آزمایشی را با این لباس به انجام رساند و موفق شد به سرعت 186 مایل بر ساعت دست یابد. حداکثر ارتفاع قابل دست‌یابی وی با لباس پرنده بی ام و نیز 3000 متر عنوان شده است. لباس پرنده بی ام و به عنوان بخشی از رویداد #NEXTGen بی ام و رونمایی شد. در جریان این رویداد قرار است نسل بعدی خودروهای بی ام و که اکثرا الکتریکی یا هیبریدی هستند رونمایی شود.

https://www.aparat.com/v/V5XPU

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد