موضوعات داغ

غرور سامورایی، تویوتا آشپزخانه خود را به دستور غذای تسلا نمی‌بازد!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

تسلا در ژوئیه گذشته لقب با ارزش ترین شرکت اتومیبل سازی جهان را از آن خود کرده و تویوتا و فولکس واگن را پشت سر گذاشته است. این موضوع برای شرکتی که در سال 2019 حدود 367,500 دستگاه خودرو فروخته است، بسیار چشمگیر تلقی می‌شود. به گفته بلومبرگ، آکیو تویودا بالاخره در یک جلسه آنلاین درباره این موضوع صحبت کرده است. به گفته وی اگرچه تسلا ادعای داشتن دستور پختی را دارد که در آینده به استانداردی برای خودروها تبدیل خواهد شد اما در واقع تویوتا است که صاحب یک آشپزخانه و سرآشپز واقعی است. تویودا این را زمانی بیان کرده که درباره عملکرد و نحوه افزایش سود عملیاتی خود در سال 2020 به بیش از دو برابر، در حال اظهار نظر بوده است.

بلومبرگ گزارش می‌دهد که مخاطب قرار دادن تسلا به طور مستقیم، کاری غیر معمول برای مدیران اجرایی به شمار می‌رود. در این نمونه، تویودا کمی بیشتر از ذکر نام شرکت رقیب خود پیش رفته است. وی همچنین خاطرنشان کرد که این شرکت می‌تواند در برخی از بخش ها از جمله منفعت از اتومیبل های تمام الکتریکی، نرم افزار (چیزی که هربرت دیس از آن خبر داده است) و محصولاتی که با سوخت تجدیدپذیر کار می‌کنند، مواردی را به تویوتا آموزش دهد.

تسلا دستور غذا می‌فروشد! نه غذای واقعی

به گفته تویودا، تسلا هیچ محصول واقعی تولید نمی‌کند و مردم تنها دستور پخت آن را می‌خرند. البته مطمئن نیستیم که منظور مدیرعامل تویوتا از دستور پخت، اتومبیل های الکتریکی متصل به اینترنت مانند دیس بوده یا چیزهای دیگری را هم در بر می‌گیرد مثلا این ادعا که خودروهای الکتریکی، جهان را نجات می‌دهند. تویودا استعاره آشپزی خود را با تکرار و تاکید بر اینکه شرکتش دارای آشپزخانه و سرآشپز است و غذای واقعی درست می‌کند، بیان می‌کند.

تویوتا و جنرال موتورز شرکت هایی بودند که اولین آشپزخانه تخصصی خود را که قبلا فریمونت Fremont و امروزه نامی Nummi نامیده می‌شود را به تسلا فروختند. تویوتا همچنین در گذشته با خرید اجزایی از تسلا مانند موتور و باتری در نسل دوم تویوتا راو 4 الکتریک به تسلا کمک کرده است. ما اکنون نمیدانیم که آیا این شرکت ژاپنی از وضعیت فعلی بازار ناراحت شده است یا خیر. که طبیعتا باتوجه به بیانات تویودا، بعید نیست.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/8/23
آینده‌ متعلق به خودروهای الکتریکی هستش و تویوتا به جز یک مدل لکسوس هیچ مدل الکتریکی در بازار نداره رقبای آسیایی تویوتا نظیر هیوندا و کیا الان هر کدوم حداقل پنج مدل خودرو تمام الکتریکی به بازار عرضه کردند باور کنیم دوران خودرو بنزینی و گازوئیلی و سی ان جی و ال پی جی دیگه از سال ۲۰۲۰ به بعد تموم شده هستش.
1399/8/24
اسم اون ماشین سفید رنگ چیه ؟!
1401/6/23
تویوتا سنچوری