موضوعات داغ

رضوانی هرکول معرفی شد، هیولای شش چرخ با 1300 اسب‌بخار قدرت +‌ فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

رضوانی هرکول 6*6 جدیدترین محصول شرکت رضوانی است که قصد به چالش کشیدن خودرویی همچون مرسدس G کلاس شش چرخ را دارد. این پیکاپ عظیم‌الجثه با موتور هفت لیتری V8 به قدرت 1300 اسب‌بخار به تولید خواهد رسید. تا اینجای کار همه چیز در مورد رضوانی هرکول غیر قابل باور به نظر می‌رسد!

نکات غیرقابل وصف دیگری در مورد رضوانی هرکول وجود دارند، برای مثال رینگ‌های خودرو 37 اینچی بوده و طلایی رنگ هستند. مساله‌ای که ثابت می‌کند رضوانی در طراحی هرکول خیال‌پردازی‌های زیادی داشته است.

چهره رضوانی هرکول در نمای جلو دقیقا مشابه رضوانی تانک است و گویا باید هرکول را نسخه پیکاپ از تانک بدانیم. با این حال قسمت عقب خودرو با فضای بار به طول هشت فوت جایگزین شده و دو جفت چرخ نیز جایگزین یک جفت چرخ معمول پیکاپ‌ها شده‌اند.

همکاری فیات کرایسلر و رضوانی در ساخت هرکول

بسیاری حدس می‌زنند که مشخصات فنی رضوانی هرکول و جیپ گلادیاتور مشترک هستند و استفاده از موتورهای گروه فیات کرایسلر این حدس را تایید می‌کنند. برای مثال تیپ پایه هرکول می‌توانید موتور Pentastar V6 را سفارش دهید که 285 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. موتور اکو دیزل سه لیتری جیپ نیز برای این تیپ قابل انتخاب است.

رضوانی هرکول

برای افرادی که علاقمند به قدرت بیشتر هستند، موتور 6.4 لیتری HEMI V8 با 500 اسب بخار وجود دارد که در دوج‌های سری هلکت مورد استفاده قرار می‌گیرد. قوی‌ترین موتور نیز پیشرانه هفت لیتری با پیستون‌ها و میل بادامک جدید است که 1300 اسب‌بخار قدرت و 1334 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

تمرکز چندگانه در ساخت هرکول

رضوانی برای طراحی هرکول بر چند مورد مختلف به صورت همزمان تمرکز داشته است. هرکول می‌بایست ظاهری اسپرت با سواری راحت و سیستم تعلیق فوق‌العاده‌ای داشته باشد. اندازه خودرو نباید بیش از حد بزرگ باشد چرا که ممکن است مالک از هرکول برای مصارف روزمره استفاده کند و علاوه برآن فضای داخلی این خودرو نیز باید لوکس طراحی شود. مدیر عامل این شرکت یعنی فریس رضوانی در خصوص هرکول گفت: هرکول 6*6 قوی‌ترین و سخت‌جان‌ترین پیکاپ تولیدی در جهان است.

قیمت تیپ پایه رضوانی هرکول از 225000 دلار شروع می‌شود و برای نسخه نظامی هرکول به 325 هزار دلار می‌رسد. این نسخه به تجهیزاتی همچون شیشه ضدگلوله، لاستیک‌های ران فلت، بالتشک‌های Kevlar، مخازن سوخت ضدگلوله و زره زیر خودرو است. برای افرادی که می‌خواهند نسخه قدرتمند هفت لیتری را سفارش دهند این مبلغ بیشتر خواهد شد چرا که نسخه هفت لیتری هرکول رضوانی به تنهایی 250 هزار دلار قیمت دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد