موضوعات داغ

نمایندگی‌های نیسان به خریداران ایکس تریل ۲۰۲۱ اجازه تست رانندگی تویوتا RAV4 را می‌دهند

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

نیسان به‌طور قابل‌توجهی طراحی کراس‌اوور روگ را برای مدل سال ۲۰۲۱ تغییر داده است، و ظاهر جذاب‌تر و فضای داخلی بهتری برای آن ارائه داده تا بتواند با مدل‌های هوندا و تویوتا رقابت کند. نیسان در تلاش برای افزایش فروش این مدل، مدل‌های تویوتا راو ۴ را به نمایندگی‌های آمریکا می‌فرستد تا خریداران احتمالی نیسان ایکس تریل جدید بتوانند با آن هم یک دور بزنند.

نیسان تا سپتامبر ۲۰۲۰، حدود ۱۶۷۴۰۰ روگ در مقابل ۳۰۲۵۰۰ تویوتا راو ۴ فروخته است. البته این شامل کراس‌اوور مجددا طراحی‌شده نیسان نمی‌شود که فروش آن از اواخر اکتبر آغاز شده است. قیمت روگ ۲۰۲۱ از ۲۶،۷۴۵ دلار شروع می‌شود، که ۱۶۰ دلار گران‌تر از نسخه پایه مدل سال قبل است.

یک سخنگوی نیسان گفته این شرکت انتظار دارد ۵۰۰ نمایندگی در این برنامه شرکت کنند. نیسان از ۱۱ دسامبر تا ۱۱ ژانویه سال ۲۰۲۱ مدل‌های تویوتا راو ۴ XLE مدل ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ را برای نمایندگی‌های خودش در آمریکا می‌فرستد تا خریداران آينده‌نگر بتوانند همزمان با این دو رانندگی کرده و سپس نیسان ایکس تریل جدید را برای خریداری انتخاب کنند.

مقایسه نیسان ایکس تریل و تویوتا راو 4

روگ جدید در مقایسه با نسخه قبلی خودش کمی کوچک‌تر است، اما هنوز کمی بزرگ‌تر از راو ۴ است. با این حال، تویوتا فضای بار بیشتری نسبت به کراس‌اوور جدید نیسان ارائه می‌دهد. روگ جدید از یک موتور ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی چهارسیلندر خطی بهره می‌برد، و تویوتا راو ۴ هم از یک موتور ۲.۵ لیتری استفاده می‌کند که قدرت بیشتری تولید می‌کند، و همچنین یک پیشرانه هیبریدی آپشنال هم دارد. نیسان گفته هیچ برنامه‌ای برای بازگرداندن روگ هیبریدی ندارد که از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ عرضه شد. مصرف سوخت این دو مدل تقریبا یکسان است، یعنی ۲۸ تا ۳۰ مایل بر گالن برای روگ و ۲۷ تا ۳۰ مایل بر گالن برای راو ۴. هردو دیفرانسیل جلو هستند و سیستم رانندگی تمام چرخ محرک به عنوان آپشن برای آن‌ها در دسترس قرار دارد. روگ به یک جعبه‌دنده متغیر پیوسته اتوماتیک مجهز شده، در حالی که تویوتا راو ۴ از یک جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند.

نیسان ایکس تریل ۲۰۲۱ با قیمت ۲۶،۷۴۵ دلار برای نسخه پایه و قیمت ۳۶۵۲۵ دلار برای مدل پلاتینیوم به فروش می‌رسد. قیمت تویوتا راو ۴ مدل ۲۰۲۱ از ۲۷،۲۵۵ دلار برای مدل LE دیفرانسیل جلو شروع می‌شود و مدل پلاگین هیبریدی پرایم آن ۳۹،۲۷۵ دلار قیمت دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد