موضوعات داغ

فراری SF90 اسپایدر، قوی ترین و سریع ترین خودروی روباز فراری

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

سال گذشته هایپرکار جدید فراری با سیستم محرک ترکیبی معرفی شد و با خروجی قدرت بسیار خوب 986 اسب بخاری خود، توانست قوی ترین محصول حال حاضر کمپانی خودروسازی فراری لقب گیرد و هنوز هم این عنوان را با خود یدک بکشد، حال چندی پیش فراری نسخه اسپایدر یا همان نسخه روباز این هایپرکار پلاگین هیبریدی را معرفی کرد تا قوی ترین و سریع ترین خودروی روباز فراری تا به امروز لقب گیرد.

به لطف خودروی "فراری لافراری"، سیستم های محرک ترکیبی جایگاه خود را در بین محصولات فراری پیدا کرده و حالا این خودروساز ایتالیایی برای طراحی و ساخت جدیدترین محصول خود از سیستم محرک ترکیبی با خروجی قدرت بسیار خوب 986 اسب بخاری استفاده کرده است، دقیقا همان سیستم محرکی که بر روی نسخه کوپه این خودرو با نام SF90 Stradale هم وجود دارد تا آغاز کننده یک عصر جدید در تاریخ کمپانی خودروسازی فراری باشد.

فراری SF90 اسپایدر

مهم ترین چیزی که در خودروی فراری SF90 اسپایدر مورد توجه قرار گرفته است، سیستم محرک ترکیبی اتومبیل خواهد بود که به کاربران اجازه شارژ مجموعه باتری‌ های اتومبیل با اتصال به خروجی برق شهری و یا ایستگاه شارژ، سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک و همچنین بهینه سازی مصرف سوخت را هدیه می دهد و از طرفی دیگر، مشتریان فراری صاحب قوی‌ ترین ساخته این شرکت تا به امروز خواهند شد که در مجموع می تواند 986 اسب بخار قدرت تولید کند.

به طور دقیق تر، قلب تپنده فراری SF90 اسپایدر متشکل از یک موتور 4 لیتری هشت سیلندر توربوشارژر خواهد بود که به تنهایی می تواند خروجی قدرت 769 اسب بخاری در کنار گشتاور 800 نیوتن متری تولید کند.

اما وقتی این نیرو توسط 3 موتور الکتریکی حمایت شود، حداکثر خروجی قدرت اتومبیل به مرز 986 اسب بخار خواهد رسید تا فراری SF90 اسپایدر قوی ترین و سریع ترین محصول روبازی باشد که شرکت خودروسازی فراری تا به امروز راه اندازی خواهد کرد.

فراری SF90 اسپایدر

برای انتقال نیروی پیشرانه درون سوز، جالب است بدانید یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک دوکلاچه مورد استفاده قرار گرفته است که در واقع جعبه دنده 8 سرعته ماشین های فرمول 1 فراری بوده و می تواند عملکرد شگفت انگیزی برای این هایپرکار روباز فراری داشته باشد و این عملکرد شگفت انگیز شتاب صفر تا صد 2.5 ثانیه، شتاب صفر تا 200 کیلومتر برساعت تقریبا 7 ثانیه و همچنین سقف سرعت 340 کیلومتر برساعت خواهد بود.

اگر در مسیرهای شهری تصمیم به استفاده از ساخته محشر فراری داشته باشید، امکان فعال سازی سیستم محرک الکتریکی اتومبیل به تنهایی فراهم شده است و در صورت شارژ کامل باتری های لیتیوم یون اتومبیل، کاربران می توانند تا حداکثر 25 کیلومتر و تا حداکثر سرعت 135 کیلومتر برساعت در حالت تمام الکتریکی رانندگی کنند.

به طور کلی، فراری SF90 اسپایدر با طول 4704 میلی متر، عرض 1973 میلی متر، ارتفاع 1191 میلی متر و فاصله بین دو محور 2649 میلی متری ساخته شده است که وزن خشک 1670 کیلوگرمی آن حدود 100 کیلوگرم بیشتر از وزن 1570 کیلوگرمی نسخه کوپه بوده و دلیل آن می تواند تقویت قسمت میانی شاسی برای متحرک کردن سقف اتومبیل باشد.

فراری SF90 اسپایدر

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد