موضوعات داغ

سقوط ماشین های ولوو از ارتفاع 30 متری + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

محصولات ولوو به خاطر ایمنی بالای خود شناخته می‌ شوند و همیشه این خودروساز سوئدی در زمینه ایمنی اتومبیل و طراحی سیستم‌ های جدید ایمنی از جمله ترمز اضطراری پیشتاز بوده است، ولی آیا محصولات ولوو می توانند هنگام سقوط از ارتفاع 30 متری هم جان سرنشینان خود را حفظ کنند؟!.

معالجه در اولین ساعت پس از آسیب دیدگی ناشی از تصادف، اغلب مهم ترین عامل نجات یک زندگی در تصادفات شدید رانندگی است که منجر به خسارت های بسیار زیادی به سرنشینان و همچنین اتومبیل شده و می تواند برای نیروهای امدادی مشکلات زیادی را به همراه داشته و باعث مرگ افراد شود.

ولوو در آخرین اقدام خود، 10 خودروی مختلف را با جرثقیل از ارتفاع 30 متری رها می کند تا لحظه برخورد خودرو با مانع و یا وسایل نقلیه دیگر را شبیه سازی کند. پس از برخورد خودرو با زمین، گروه های امدادی میزان خسارت وارده را اندازه گیری کرده و روش های مختلفی را برای باز کردن بدنه خودرو و بیرون کردن سرنشینان داخل کابین امتحان کنند.

رها کردن خودرو از ارتفاع 30 متری، شبیه ساز تصادف شدید رانندگی در سرعت بالا، سقوط خودرو از پرتگاه و یا حتی گیر کردن اتومبیل میان دو اتومبیل در تصادفات زنجیره ای است که برای اولین بار توسط ولوو انجام شده تا فشارها، نیروها و زمانی که برای باز کردن بدنه اتومبیل توسط نیروهای امدادی صرف می شود را مورد ارزیابی قرار دهد. در این ارزیابی، دوام بالاتر و بدنه محکم تر خودروهای جدید ولوو اثبات شد.

با این حال در ویدیوی منتشر شده از سوی ولوو به وضوح شاهد ایمنی بالای کابین خودرو و انتقال کمترین نیرو به سرنشینان هستیم که جزییات آن را می توانید در فیلم زیر شاهد باشید.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/8/24
خیلی خوبه و امنیت ولو بر کسی پوشیده نیست ولی بیشتر تبلیغاته مثل این میمونه که با سرعت108 کیلومتر به دیوار بخوری